Fitness to zdrowie!
    Fitness, czyli gimnastyka rekreacyjna. Jego początki wiążą się z rozwojem i rozpowszechnieniem aerobiku. Kolebką tego drugiego były Stany Zjednoczone. Za twórcę uważa się dziś niejakiego dr. Kennetha Coopera. W latach siedemdziesiątych lekarzem w narodowej agencji aeronautyki. Do jego zadań należało opracowanie programów kondycyjnych specjalnie dla amerykańskich astronautów. Ćwiczenia aerobowe, nazywane też tlenowymi mają na celu by układ krążenia i oddychania ćwiczącego pracował w ten sposób. Umożliwia to prawidłowe organizmu podczas wzmożonego wysiłku fizycznego. Specyficzną odmianą jest fitness. Są to ćwiczenia wykonywane w rytm muzyki. Obecnie niezwykle popularne wśród ludzi w różnym wieku. Za prekursorkę można uznać aktorkę Jane Fonde. Zaczęło się od nieszczęśliwego splotu zdarzeń. W 1979 podczas zdjęć do filmu,, Chiński syndrom’’ złamała nogę. Był to jej wielki osobisty dramat. Stawiał pod znakiem zapytania dalszą karierę. Za niecałe dwa miesiące miały się zacząć zdjęcia do kolejnego filmu. Niezwykle ważnego dla Fondy. Czasu na dojście do pełnej sprawności było dramatycznie mało. Szukając złotego środka, udała się do klubu gdzie prowadzono zajęcia gimnastyczne dla kobiet zakłady bukmacherskie. Ten sposób ćwiczeń był o tyle nowatorski, że towarzyszyła mu muzyka dyskotekowa. W dzisiejszych czasach panuje bardzo wiele chorób i jesteśmy narażeni na bardzo dużo wypadków samochodowych czy wypadków przy pracy. Zdrowie jest najważniejszą wartością i trzeba o nie dbać. Bardzo dużo osób nie odżywia się odpowiednio, przez co często chorują. Ich diety nie dostarczają Im odpowiedniej ilości substancji odżywczych, witamin i mikroelementów. Odpowiednio skonstruowana dieta do podstawa w życiu każdego człowieka. Wiele osób poprzez to, że nie mają odpowiedniej diety mają niedowagę lub nadwagę. Nadwaga czy otyłość to obecnie najbardziej powszechne schorzenie dla krajów wysoko rozwiniętych. W pokarmach sprzedawanych w Fast foodach czy różnego rodzaju knajpach jest bardzo dużo pustych kalorii. Bardzo popularne stało się odchudzanie, czyli sposoby na zrzucenie nadwagi. Jest bardzo wiele ziół, leków i diet ułożonych specjalnie pod odchudzanie. Jednak najważniejszym czynnikiem, który wpłynie na znacznie na zmniejszenie się otyłości jest zwiększenie aktywności ruchowej. Tylko ruch pozwala na spalenie zbędnych kalorii. To był strzał w dziesiątkę. Nie minął tydzień, a odczuła już pierwsze symptomy poprawy. Po dwóch miesiącach pełni formy stanęła przed kamerą, gotowa do kolejnych wyzwań. W Polsce pierwszy klub fitness powstał w 1983 roku. Fitness Klub "POD SKOCZNIĄ" w Warszawie, bo tak brzmiała jego nazwa, mimo niezbyt szerokiej oferty przyciągnął tłumy amatorów ćwiczeń w rytm siłownię jako alternatywne zajęcia dla mężczyzn. Z czasem powstały też gabinety masażu, saunie suche, parowe. Wachlarz usług ciągle się zwiększał. Właściciele robili wszystko by przyciągnąć i zaspokoić oczekiwania klientów. Obecnie, zwłaszcza w większych miastach jest to niezwykle popularna rekreacji. Nawet w sobotni ranek kluby są pełne. zakłady sportowe Menadżerowie firm, asystentki w dużych korporacjach, wszyscy oni lubią zakończyć męczący tydzień formą relaksu fizycznego.

Ćwiczenia

yoga-silhouette-series-2-1199969-mĆwiczenia czynią mistrza, tak się mawia. Jednak czasem po prostu każdemu z nas przydałoby się odrobinę ruchu. Ruch to zdrowie. Wszyscy doskonale o tym wiemy. Dlatego powinniśmy o siebie dbać i na przykład spacerować na świeżym powietrzu. Niektórzy myślą, że wystarczy zmienić dietę. Wydaje im się, że zmiana sposobu odżywiania naprawi ich życie. Jednak prawda jest taka, że chęć zmiany sposobu odżywiania to dopiero początek. Poza tym trzeba jeszcze nieźle się nagimnastykować. Trzeba zmienić swój sposób postrzegania siebie.

 

Zauważyć swoje niedoskonałości i próbować z nimi walczyć. To nie jest łatwe. Ludziom się wydaje, że kiedy ktoś decyduje się na dietę i nie jest w stanie w niej wytrwać jest śmieszny. Skoro dorosły nie umie czegoś nie zjeść albo zjeść coś o konkretnej godzinie, wymagać to jak tu wymagać systematyczności od dzieci? Jednak prawda jest taka, że ludzie rzadko, kiedy zdają sobie sprawę z tego, że bardzo trudno zmienić swoje nawyki żywieniowe. Dieta nie daje skutków od razu, przez co często brakuje motywacji i siły do trzymania się zasad.

Ćwiczyć

Jeśli chcemy by dieta przyniosła oczekiwane rezultaty, czyli najczęściej byśmy zrzucili zbędne kilogramy musimy wziąć się za siebie. Po pierwsze nie sama zmiana nawyków żywieniowych jest w stanie przynieść długotrwale efekty, trzeba to wszystko wzmocnić między innymi ćwiczeniami. Ruch na świeżym powietrzu to idealny sposób na zrzucenie zbędnych kilogramów. Oczywiście ludzie otyli są często skrępowani swoją tuszą dosłownie i w przenośni. Mianowicie nie mogą wykonywać w pełni wszystkich ćwiczeń, bo utrudnia im to ciało, ale też jest im głupio ze względu na to, w jaki sposób patrzą na nich inni.

 

Jednak nie obcy wzrok ślizgający się z odrazą po naszym ciele powinien nas obchodzić, powinniśmy by skupieni na celu, jaki przed nami, czyli na zrzuceniu zbędnych fałd tłuszczu i przybraniu normalnej wagi. A żeby ją osiągnąć trzeba dobrze się odżywiać i ćwiczyć. To istotne byśmy byli systematyczni i stosowali się do diety, dzięki temu efekty będą zadowalające. Czyli zrzucimy zbędny balast i z dumą będziemy mogli wcisnąć się w ciuchy o kilka rozmiarów mniejsze.

Dbałość o zdrowie

woman-holding-delicious-grapefruit-in-her-hand-1386617-mWszyscy o coś dbamy. Najczęściej jest to nasz wygląd, czy też nasze dzieci. Nie mniej jednak mało kto pamięta o tym, aby przede wszystkim dbać o nasze zdrowie, gdyż ono bezapelacyjnie jest najważniejsze i bez niego nie jesteśmy w stanie niczego osiągnąć. Tak więc powinniśmy zwracać uwagę na każdy szczegół, który mógłby chociaż w najmniejszy sposób zaważyć na naszym zdrowiu czy też zaszkodzić organizmowi. Jest to niezwykle istotne, gdyż stopniowo możemy doprowadzić do jego całkowitego wyniszczenia.

 

Dlatego tak istotne jest to, aby nie angażować się w żadne nałogi w postaci papierosów, narkotyków czy alkoholu, które właśnie w sposób powolny i stopniowy wyniszczają nasz organizm. Często wydaje się nam, ze jeden raz nie powinien nam w żaden sposób zaszkodzić. Nie mniej jednak jest to jak najbardziej mylne myślenie, które nie powinno mieć miejsca. Każdy nałóg zaczyna się właśnie najczęściej od wypowiedzenia powyższych zdań. Umiejętność zapanowania nad własnymi słabościami jest prawdziwą sztuka, lecz niestety nie każdy potrafi ją wypełniać.

Dieta przy anemii

Osłabienie organizmu, chwilowa niedyspozycja i złe samopoczucie często nas spotykają. Nierzadko bagatelizujemy te objawy zrzucając winę na przepracowanie i przemęczenie organizmu. Jednak blada cera, brak koncentracji i ogólne zmęczenie mogą być pierwszymi objawami anemii. Anemia, czyli inaczej niedokrwistość, powodowana jest zbyt małą zawartością hemoglobiny i erytrocytów we krwi.

 

Zapobiec tej chorobie może odpowiednia dieta. Nasze posiłki powinny być bogate w żelazo; podstawowy składnik hemoglobiny, witaminę C; odpowiedzialną za wchłanianie i żelaza, witaminy B6 i B12; niezbędne do produkcji erytrocytów, molibden, cynk, miedź, kobalt. Wszystkie te mikro- i makroelementy są łatwo przyswajalne przez nasz organizm oraz ogólnie odstępne. Dieta przy anemii powinna zostać wzbogacona w takie składniki, jak: czerwone mięso i rośliny strączkowe-doskonałe źródło żelaza, ryby, nabiał, warzywa i owoce, pieczywo razowe i kasze. Właściwie zbilansowane i przygotowane posiłki, pomogą nam zapobiegać i walczyć z tą chorobą.

Dieta przy nadciśnieniu

sphygmomanometer-2-600974-mŻyjemy szybko, szybko pracujemy i jemy. Nie mamy czasu na odpoczynek i odpowiednie zadbanie o swoje zdrowie. Stres i niewłaściwa dieta to główne przyczyny powstawania nadciśnienia, groźnej choroby układu krążenia. Na tą dolegliwość w większym stopniu narażone są osoby otyłe niż szczupłe. Wraz ze wzrostem wagi zwiększa się ryzyko zachorowalności. Z racji, ze lepiej zapobiegać, niż leczyć warto zatroszczyć się o ilość i jakość spożywanych posiłków, zażywać ruchu na świeżym powietrzu i uprawiać sporty. Jeżeli jednak my już tą przypadłość.

 

Konieczna jest odpowiednia dieta. Dieta przy nadciśnieniu to dostarczanie w dużej ilości do organizmu wody. Owoce i warzywa powinny stanowić główny składnik naszych posiłków, mięso natomiast należy traktować jako dodatek. Dieta przy nadciśnieniu powinna być uboga w tłuszcze. Warto powstrzymywać się od spożywania alkoholu. Bardzo istotne jest to, aby nasza dieta nie powodowała wzrostu masy ciała, przez co ponownie narażała nas na nadciśnienie i inne choroby mogące być przez nie powodowane.

W sieci roi się od diet, których autorzy obiecują szybki, trwały spadek wagi. Zanim zaczniemy stosować jedną z nich, warto się jej przyjrzeć i w ogóle wszystkim dietom, jakie nam się proponuje. Przede wszystkim dietetycy radzą, aby nie próbować nadrobić straconych lat w dwa tygodnie. Na pewno wyjazd na farmę piękności każdej z nas dobrze […]

Diabetologia jest to nauka, która zajmuje się badaniami nad odchudzaniem, która pomaga nam schudnąć i wytrwać w danej wadze. Na pewno w Polsce nie jest ona jeszcze tak bardzo rozpowszechniona, pewnie z tego powodu, że nadwaga nie jest naszym narodowym problemem. W Polsce do diabetologa wybierają się zazwyczaj osoby bardzo otyłe, które nie mogą w […]

Zakaz kopiowania tekstu bez zgody autora.