Fitness to zdrowie!
    Fitness, czyli gimnastyka rekreacyjna. Jego początki wiążą się z rozwojem i rozpowszechnieniem aerobiku. Kolebką tego drugiego były Stany Zjednoczone. Za twórcę uważa się dziś niejakiego dr. Kennetha Coopera. W latach siedemdziesiątych lekarzem w narodowej agencji aeronautyki. Do jego zadań należało opracowanie programów kondycyjnych specjalnie dla amerykańskich astronautów. Ćwiczenia aerobowe, nazywane też tlenowymi mają na celu by układ krążenia i oddychania ćwiczącego pracował w ten sposób. Umożliwia to prawidłowe organizmu podczas wzmożonego wysiłku fizycznego. Specyficzną odmianą jest fitness. Są to ćwiczenia wykonywane w rytm muzyki. Obecnie niezwykle popularne wśród ludzi w różnym wieku. Za prekursorkę można uznać aktorkę Jane Fonde. Zaczęło się od nieszczęśliwego splotu zdarzeń. W 1979 podczas zdjęć do filmu,, Chiński syndrom’’ złamała nogę. Był to jej wielki osobisty dramat. Stawiał pod znakiem zapytania dalszą karierę. Za niecałe dwa miesiące miały się zacząć zdjęcia do kolejnego filmu. Niezwykle ważnego dla Fondy. Czasu na dojście do pełnej sprawności było dramatycznie mało. Szukając złotego środka, udała się do klubu gdzie prowadzono zajęcia gimnastyczne dla kobiet zakłady bukmacherskie. Ten sposób ćwiczeń był o tyle nowatorski, że towarzyszyła mu muzyka dyskotekowa. W dzisiejszych czasach panuje bardzo wiele chorób i jesteśmy narażeni na bardzo dużo wypadków samochodowych czy wypadków przy pracy. Zdrowie jest najważniejszą wartością i trzeba o nie dbać. Bardzo dużo osób nie odżywia się odpowiednio, przez co często chorują. Ich diety nie dostarczają Im odpowiedniej ilości substancji odżywczych, witamin i mikroelementów. Odpowiednio skonstruowana dieta do podstawa w życiu każdego człowieka. Wiele osób poprzez to, że nie mają odpowiedniej diety mają niedowagę lub nadwagę. Nadwaga czy otyłość to obecnie najbardziej powszechne schorzenie dla krajów wysoko rozwiniętych. W pokarmach sprzedawanych w Fast foodach czy różnego rodzaju knajpach jest bardzo dużo pustych kalorii. Bardzo popularne stało się odchudzanie, czyli sposoby na zrzucenie nadwagi. Jest bardzo wiele ziół, leków i diet ułożonych specjalnie pod odchudzanie. Jednak najważniejszym czynnikiem, który wpłynie na znacznie na zmniejszenie się otyłości jest zwiększenie aktywności ruchowej. Tylko ruch pozwala na spalenie zbędnych kalorii. To był strzał w dziesiątkę. Nie minął tydzień, a odczuła już pierwsze symptomy poprawy. Po dwóch miesiącach pełni formy stanęła przed kamerą, gotowa do kolejnych wyzwań. W Polsce pierwszy klub fitness powstał w 1983 roku. Fitness Klub "POD SKOCZNIĄ" w Warszawie, bo tak brzmiała jego nazwa, mimo niezbyt szerokiej oferty przyciągnął tłumy amatorów ćwiczeń w rytm siłownię jako alternatywne zajęcia dla mężczyzn. Z czasem powstały też gabinety masażu, saunie suche, parowe. Wachlarz usług ciągle się zwiększał. Właściciele robili wszystko by przyciągnąć i zaspokoić oczekiwania klientów. Obecnie, zwłaszcza w większych miastach jest to niezwykle popularna rekreacji. Nawet w sobotni ranek kluby są pełne. zakłady sportowe Menadżerowie firm, asystentki w dużych korporacjach, wszyscy oni lubią zakończyć męczący tydzień formą relaksu fizycznego.

Dieta na zaparcia

Dyskomfort trawienny, uczucie wzdęcia, przejedzenia i przepełnienia, sprawiają że czujemy się ociężałe i nieatrakcyjne. Wzdęty brzuch to nie powód do radości. Ubrania zaczynają być opięte, źle leżą i czujemy się nieatrakcyjne. Tabletki przeciw zaparciom nie zawsze są dla nas skuteczne. Warto zastanowić się, co jest powodem takiego stanu rzeczy? Z pewnością zła dieta, pełna ciężkostrawnych dań, tłuszczy i cukrów. Składniki te są bardzo powoli usuwane przez nasz organizm, ich przetworzenie wymaga wiele czasu, przez co zalegają w nas i powstają zaparcia.

 

Odpowiednio dobrana dieta na zaparcia w szybki, lecz nie gwałtowny sposób pomoże nam uporać się z tym problemem. Najlepszym naturalnym wrogiem zaparć jest błonnik. Dieta na zaparcia powinna być oparta właśnie na błonniku. Pomaga on w wypróżnianiu. Znajduje się w wielu produktach spożywczych; pełnoziarnistym pieczywie, płatkach, owsiance. Wzbogaćmy nasza dietę o błonnik, a z pewnością już po kilku dniach nasze samopoczucie i wygląd znacząco się poprawią.

Dieta odtruwająca

a-bowl-of-salad-1401249-mOsoby stosujące dietę, z założenia liczą na utratę zbędnych kilogramów. Jest to jeden z głównych celów, jaki mamy osiągnąć, dzięki dniom, tygodniom, a nawet miesiącom wyrzeczeń. Istnieje jednak wiele innych skutków stosowania diety, są one mniej lub bardzie pozytywne dla naszego organizmu. W dzisiejszych czasach ludzie na każdym kroku są narażenie na wpływ niekorzystnych czynników zewnętrznych. Do naszego organizmu dostaje się niezliczona ilość toksyn. Niektóre z nich nasz organizm sam usuwa w procesach metabolizmu.

 

Niektóre jednak pozostają, gromadzą się w naszym wnętrzu. Niekiedy dopiero po kilku latach mogą dać znać o swojej obecności, wywołując choroby. Dieta odtruwająca ma na celu pomoc w pozbyciu się niebezpiecznych substancji z naszych organizmów. W czasie jej stosowania zalecane jest spożywanie białka – cytochromu, zawartego w owocach i warzywach, picia dużych ilości zielonych herbatek oraz dostarczania dużej ilości błonnika. Zapewni to pozbycie się toksyn, lepsze samopoczucie psychiczne i fizyczne.

Dieta osób starszych

Starzenie się to naturalny proces biologiczny, któremu podlega każdy z nas. Każda kobieta pragnęłaby tego uniknąć, ale niestety czas jest nieubłagany. Objawy są szczególnie po 60 roku życia, skóra znacznie traci jędrność i koloryt, pojawiają się zmarszczki, wypadają i siwieją włosy. Następuje osłabienie kości, przez ich odwapnienie i ubytki potasu. Układ pokarmowa nie działa już tak sprawnie, jak kilka lat wcześniej. Dlatego też dieta osób starszych powinna być zbilansowana w odpowiedni sposób.

 

Potrawy powinny być urozmaicone, lekkostrawne i o niżej zawartości kalorii, niż u młodych osób. Organizm potrzebuje mniej kalorii do przetrwania oraz mniej jest w stanie spalić. Ważne jest, aby dieta osób starszych była bogata w białka, witaminy, sole minerale. Dużą rolę w tej diecie odgrywa potas, żelazo i wapń.  Osoby starsze powinny powstrzymywać się od słodyczy, napojów gazowanych, alkoholu i papierosów, ciężkostrawnych potraw. Starzenie się jest nieuniknione, jednak możemy łagodzić jego objawy i tempo przy pomocy odpowiedniej diety.

Dieta po zawale serca

tuna-fish-salad-1196128-mChoroby układu krążenia to jedna z głównych przyczyn zgonów. Zawały serca to przypadłość dotykająca głównie osoby otyłe, po 40 roku życia. Przez całe życie należy walczyć z otyłością, wywołuje ona wiele chorób, zwłaszcza serca i układu krążenia. Po przebytym zawale serca należy zmodyfikować swoje nawyki żywieniowe w taki sposób, aby nie narażać więcej swojego serca i szybko wrócić do pełnej sprawności. Dieta po zawale serca nie powinna zawierać tłustych potraw.

 

Należy się wystrzegać produktów pochodzenia zwierzęcego i o dużej zawartości cholesterolu. Cholesterol to cichy zabójca atakujący nasze serca. W związku z tym dieta po zawale serca powinna zawierać duże ilości chudego mięsa, ryb, warzyw i owoców. Produkty te powinny zastąpić jaja, tłuste mięsa i podroby. Włączając nabiał do naszej diety, wybierajmy produkty o mniejszej zawartości tłuszczu; śmietanę zastąpmy kefirem, pijmy niskotłuszczowe mleko. Stan zdrowia często wymusza radykalną zmianę naszej diety, jednak warto zatroszczyć się o swoje zdrowie, aby zachować dobre zdrowie na długie lata.

Dieta proteinowa

Pragnąć osiągnąć wymarzoną sylwetkę dieta wydaje nam się jedynym rozwiązaniem, jednak nadmiar informacji czego nie jeść, nie pić, co jeść, jak zdrowo żyć, może nas frustrować. Bardzo często wiele z nich nawzajem się wyklucza. Wiele osób chwali efekty jakie zapewniła im dieta proteinowa, zwana inaczej białkowa lub Dukana. Opracował ją francuski doktor Pierre Dukan. Głównym celem diety wysokobiałkowej jest ograniczenie spożywania węglowodorów, a dostarczania dużej ilości protein.

 

Proces trawienia białek jest bardzo energochłonny dla naszego organizmu, co zapewnia zrzucenie zbędnych kilogramów, przy minimalnym wysiłku. Dieta proteinowa podzielona jest cztery etapy. Na każdym z etapów ściśle określona jest ilość i jakość produktów spożywczych, jakie mogą zostać przez nas zjedzone. Ogólnie dostępnych jest wiele przykładowych dań, które można przyrządzać w poszczególnych fazach. Dieta proteinowa Dukana nie wymaga od nas wielkiego wysiłku fizycznego, głodówki, a jedynie zmiany nawyków żywieniowych, zapewniających szybkie pozbycie się nadwagi.

Do walki z otyłością, zwykły człowiek ma tylko jedno narzędzie, dieta. Dieta pomaga bardzo często osiągnąć optymalną wagę. Jest stosowana przez miliony osób na całym świecie z różnymi efektami. Dziś społeczeństwo w większości odżywia się bardzo niezdrowo i jest otyłe. Powoduje to wiele chorób sercowych, wieńcowych. Otyłość staje się także problemem w życiu codziennym czy […]

W sieci roi się od diet, których autorzy obiecują szybki, trwały spadek wagi. Zanim zaczniemy stosować jedną z nich, warto się jej przyjrzeć i w ogóle wszystkim dietom, jakie nam się proponuje. Przede wszystkim dietetycy radzą, aby nie próbować nadrobić straconych lat w dwa tygodnie. Na pewno wyjazd na farmę piękności każdej z nas dobrze […]

Zakaz kopiowania tekstu bez zgody autora.