Fitness to zdrowie!
    Fitness, czyli gimnastyka rekreacyjna. Jego początki wiążą się z rozwojem i rozpowszechnieniem aerobiku. Kolebką tego drugiego były Stany Zjednoczone. Za twórcę uważa się dziś niejakiego dr. Kennetha Coopera. W latach siedemdziesiątych lekarzem w narodowej agencji aeronautyki. Do jego zadań należało opracowanie programów kondycyjnych specjalnie dla amerykańskich astronautów. Ćwiczenia aerobowe, nazywane też tlenowymi mają na celu by układ krążenia i oddychania ćwiczącego pracował w ten sposób. Umożliwia to prawidłowe organizmu podczas wzmożonego wysiłku fizycznego. Specyficzną odmianą jest fitness. Są to ćwiczenia wykonywane w rytm muzyki. Obecnie niezwykle popularne wśród ludzi w różnym wieku. Za prekursorkę można uznać aktorkę Jane Fonde. Zaczęło się od nieszczęśliwego splotu zdarzeń. W 1979 podczas zdjęć do filmu,, Chiński syndrom’’ złamała nogę. Był to jej wielki osobisty dramat. Stawiał pod znakiem zapytania dalszą karierę. Za niecałe dwa miesiące miały się zacząć zdjęcia do kolejnego filmu. Niezwykle ważnego dla Fondy. Czasu na dojście do pełnej sprawności było dramatycznie mało. Szukając złotego środka, udała się do klubu gdzie prowadzono zajęcia gimnastyczne dla kobiet zakłady bukmacherskie. Ten sposób ćwiczeń był o tyle nowatorski, że towarzyszyła mu muzyka dyskotekowa. W dzisiejszych czasach panuje bardzo wiele chorób i jesteśmy narażeni na bardzo dużo wypadków samochodowych czy wypadków przy pracy. Zdrowie jest najważniejszą wartością i trzeba o nie dbać. Bardzo dużo osób nie odżywia się odpowiednio, przez co często chorują. Ich diety nie dostarczają Im odpowiedniej ilości substancji odżywczych, witamin i mikroelementów. Odpowiednio skonstruowana dieta do podstawa w życiu każdego człowieka. Wiele osób poprzez to, że nie mają odpowiedniej diety mają niedowagę lub nadwagę. Nadwaga czy otyłość to obecnie najbardziej powszechne schorzenie dla krajów wysoko rozwiniętych. W pokarmach sprzedawanych w Fast foodach czy różnego rodzaju knajpach jest bardzo dużo pustych kalorii. Bardzo popularne stało się odchudzanie, czyli sposoby na zrzucenie nadwagi. Jest bardzo wiele ziół, leków i diet ułożonych specjalnie pod odchudzanie. Jednak najważniejszym czynnikiem, który wpłynie na znacznie na zmniejszenie się otyłości jest zwiększenie aktywności ruchowej. Tylko ruch pozwala na spalenie zbędnych kalorii. To był strzał w dziesiątkę. Nie minął tydzień, a odczuła już pierwsze symptomy poprawy. Po dwóch miesiącach pełni formy stanęła przed kamerą, gotowa do kolejnych wyzwań. W Polsce pierwszy klub fitness powstał w 1983 roku. Fitness Klub "POD SKOCZNIĄ" w Warszawie, bo tak brzmiała jego nazwa, mimo niezbyt szerokiej oferty przyciągnął tłumy amatorów ćwiczeń w rytm siłownię jako alternatywne zajęcia dla mężczyzn. Z czasem powstały też gabinety masażu, saunie suche, parowe. Wachlarz usług ciągle się zwiększał. Właściciele robili wszystko by przyciągnąć i zaspokoić oczekiwania klientów. Obecnie, zwłaszcza w większych miastach jest to niezwykle popularna rekreacji. Nawet w sobotni ranek kluby są pełne. zakłady sportowe Menadżerowie firm, asystentki w dużych korporacjach, wszyscy oni lubią zakończyć męczący tydzień formą relaksu fizycznego.
« Starsze wpisy

Jak obliczyć swoje zapotrzebowanie kaloryczne?

vegatables-1076685-mAby dokonać odpowiedniego obliczenia swojego zapotrzebowania kalorycznego możemy albo skorzystać z odpowiedniego kalkulatora, który zrobi to za nas. Albo też sami rozpisać, swoje zapotrzebowanie kaloryczne na podstawie odpowiednich danych. Po pierwsze, uwzględniamy to czy jesteśmy kobietą czy mężczyzną. Następnie musimy ustalić poziom swojego życia, w tym wypadku warto wspomnieć iż mamy kilka kategorii. W pierwszej z nich są osoby który prowadzą aktywny tryb życia np.: praca fizyczna, a do tego wysiłek fizyczny trzy i więcej razy w tygodniu. Następnie osoby która pracują siedząco albo też ich praca nie wymaga wysiłku fizycznego, ale ćwiczą trzy i więcej razy w tygodniu.

 

A do ostatniej z nich należą osoby pracujące także siedzące i trenujące mniej niż 3 razy w tygodniu. Co więcej, trzeba uwzględnić swój metabolizm, czy jest to ektomorfik, endomorfik czy też mezomorfik. Ważny jest także efekt termiczny, na podstawie którego będziemy mogli obliczyć to ile kalorii przechodzi tylko i wyłącznie na to aby móc przetworzyć jedzenie.

Jak zbilansować swoją dietę w zakresie makroskładników?

Do makroskładników zaliczamy białko, węglowodany oraz tłuszcze. W tym wypadku, nie wystarczy tylko i wyłącznie uregulować swój sposób na spożywanie kalorii ale trzeba niezwykle ostrożnie zaprezentować wszelkie kwestie związane warz z odpowiednim doborem białka i węglowodanów. A także tłuszczów w zakresie podziału na nasycone, jednonasyceniowe oraz wielonasyceniowe. Z tego też względu, bardzo duże znaczenie ma odpowiednia wiedza na temat tego co jemu. Białko to zazwyczaj 10-20% całego nasze dziennego zapotrzebowania. Tłuszcze stanowią około 30% a cała reszta to węglowodany. Z tego też powodu, powinniśmy dostosować spożywane posiłki do tego schematu.

 

Jednakże, wiele poszczególnych diet opiera się na innych założeniach, które wymagają zupełnie innych proporcji. Moim zdaniem, taki sposób żywienia jest założeniem nieco błędnym ,które w tym wypadku znacznie będzie obciążać nasz organizm, w szczególności iż będzie to dla niego szok. Oprócz makroskładników, mamy także mikroskładniki – jednak w tym wypadku reguły ich spożywania są nieco inne – powinniśmy zadbać aby je spożywać, jednakże są magazynowane w naszym organizmie. Z tego też powodu, różnorodność spożywanych produktów z pewnością pozwoli nam zachować zdrowy umiar i zapotrzebowanie na wszystkie makroskładniki.

Dieta bananowa

bunch-of-bananas-1436779-mJest to dieta oparta w głównej mierze na spożywaniu bananów. W ten sposób, nasz organizm ma zrzucić zbędne kilogramy. Jednakże powinniśmy pamiętać, aby stosować tylko i wyłącznie banany, wodę w temperaturze pokojowej oraz inne składniki. Moim zdaniem, to bardzo ważna kwestia w zakresie odpowiedniego przedstawienia wszelkich z tym związanych kwestii, jednakże bardzo ciężko jest odpowiednio przedstawić jakiekolwiek dowody na to iż można w tej sposób stracić zbędne kilogramy. Co więcej, warto wspomnieć iż poza porą bananową – czyli np.: śniadaniem możemy spożywać wszystko poza możliwością spożywania słodyczy, nabiału, a także alkoholu.

 

W ten sposób, unikanie tych produktów, ma zapobiec znacznemu przekraczaniu naszego zapotrzebowania kalorycznego. Co więcej, warto wspomnieć iż nie możemy po godzinie 20:00 jeść w ogóle. Z tego też powodu, powinniśmy taką dietę stosować przez co najmniej okres 7 tygodni, co powinno dać efekt w postaci utraty około 7 kg. Warto wspomnieć, iż także powinniśmy spożywać więcej jak 1,5 litra wody każdego dnia.

Dieta 7 dniowa

Poprzez zastosowanie tej diety, będziemy mogli zrzucić około 2-3 kilogramy w przeciągu tygodnia. Jest to dużo, jednakże jeszcze tolerowany wynik. Dieta dostarcza organizmowi, główne wartości odżywcze oraz składniki mineralne oraz witaminy które pozwalają nam na odpowiednie podejście do wszystkich z tym związanych kwestii. Każdy człowiek jednakże zupełnie inaczej zareaguje na produkty, z tego też powodu nie można jednoznacznie określić rezultatów. Moim zdaniem, warto wspomnieć iż składniki które będą wykorzystywane to w głównej mierze składniki które są sezonowe np.: gdy są tanie truskawki, to je kupmy. A w innym czasie gdy będą tanie wiśnie, to także powinniśmy nimi uzupełniać nasze zapotrzebowanie kaloryczne.

 

Z tego też względu, aby uzyskać możliwie jak najlepszy rezultat, należy oprzeć się na produktach oferowanych w danym dniu. Sam skład posiłku powinien opierać się na głównym produkcie, który w danym dniu jest najtańszy np.: mleko, brokuły, ziemniaki, warzywa, W ten sposób, będziemy mogli każdego skomponować naszą dietę na podstawie makroskładników i być może da efekty.

Dieta Andersona

Anderson odkrył że umiejętne połączenie ze sobą kilku składników, pozwala nam znacznie szybciej spalać kalorie. Z tego też powodu, przyjęto że za trawienie białek oraz węglowodanów odpowiadają zupełnie inne enzymy – toteż ich odpowiednie łączenie jest niedopuszczalne. Jeśli chcemy zjadać białka – to powinniśmy w swojej diecie uwzględnić tylko i wyłącznie białka w przeciągu kilku godzin. W przypadku węglowodanów oddzielnie powinniśmy zaplanować czas na ich spożywanie. Także przyjęto iż wszelkiego rodzaju owoce oraz soki i inne przetwory należy spożywać tylko i wyłącznie na czczo.

 

Anderson odchodzi od możliwości spożywania posiłków w określonych porach np.: rano, popołudniu i na wieczór – a na rzecz tego przyjmuje iż powinny być odpowiednie okna w zakresie określonych produktów. Przyjmuje że po jedzenie powinniśmy sięgać tylko i wyłącznie gdy jesteśmy naprawdę głodni, i jeść aż do syta. Z tego też względu, rano to czas na warzywa i owoce, popołudnia np.: węglowodany a po 20 już tylko białka. Także nie powinniśmy pić pomiędzy posiłkami.

« Starsze wpisy

Otyłość czy nadmierna waga to jedna z głównych chorób dzisiejszego społeczeństwa. Wiele osób zmaga się z tym problemem od lat i nie może osiągnąć zadowalających wyników. Niestety nie ma złotego sposobu na tą przypadłość i każdy musi wypracować swoją drogę. Problem w tym iż przytyć można szybko, gorzej jest zrzucić zbędne kilogramy lub wrócić do […]

Wiele osób ma wciąż ochotę na słodycze. Z czego to może wynikać? Mówi się, że czekolada uzależnia. To samo powiadają o cukrze. Możliwe, że tak jest, przecież pod wpływem czekolady w naszym ciele wytwarzają się hormony szczęścia. Dlatego zrezygnować całkowicie z czekolady z dnia na dzień może być trudno. Większość z nas ma też do […]

leczenie chrapania Warszawa | Foltene Pharma to markowe produkty pielęgnujące urodę. Zamawiaj kosmetyki Foltene Pharma w dobrych cenach. Zakaz kopiowania tekstu bez zgody autora.