Aby schudnąć, nie wystarczy chcieć. Nie wystarczy też łykać tabletki, choć niektóre reklamy bardzo chcą nas do tego przekonać. Niezbędna jest praca, ciężka praca, i wiele wyrzeczeń, ale na pewno warto, dla siebie, własnej satysfakcji, zdrowia, sprawności. Jest kilka sposobów, dzięki którym można skuteczność odchudzania podnieść.

Są one proste i każdy może je zastosować. Przede wszystkim warto od rana wystawić się na działanie promieni słonecznych. Intuicyjnie wiemy, że poprawiają nam one humor, napełniają energią. Poza tym pod wpływem słońca w naszej skórze wytwarza się witamina D, niezbędna do przyswajania wapnia. Polecamy więc od rana trening na świeżym powietrzu. Może to być bieg, ćwiczenia rozciągające, ważne, aby przebywać na powietrzu, na słońcu, najlepiej wśród zieleni, która też ma dobroczynny wpływ na naszą duszę. Ideałem są ćwiczenia w parku czy w lesie. Jeśli jednak nie mamy takiej możliwości, wystarczy szybki spacer do pracy.

Nawet idąc po mieście spalamy kalorie, świeci na nas słońce i na pewno dostarczamy sobie więcej tlenu niż siedząc w czterech ścianach, nawet ćwicząc. Dynamiczny marsz do pracy da nam energię na cały dzień, dobry humor, sprawi, że więcej tlenu dostanie się do krwi, i przyspieszy trawienie. Idealny spacer poranny to czterdzieści minut wzwyż. Są osoby, które maszerują do pracy nawet półtorej godziny, a czasu tego nie uznają za stracony ponieważ w międzyczasie na przykład słuchają kursów językowych na odtwarzaczu mp3. Cóż, dla chcącego nic trudnego. A jeśli pracujesz od szóstej rano, możesz marszem wrócić do domu. Chociaż wiedz, że trening o poranku daje niesamowite efekty.

I nie chodzi tu tylko o efekt w postaci lepszej formy i sylwetki, nie. Jeśli rano przebiegniesz się kawałek, więcej krwi dotrze do wszystkich komórek twojego ciała, a z nią więcej tlenu. Do wszystkich komórek, czyli również do mózgu. Taka poranna rozgrzewka dla mózgu to lepsze, łatwiejsze myślenie dla ciebie na cały dzień. Będzie ci się lepiej pracować i myśleć.

Tagi dodane do tej notatki przez autora wpisu: , , , , ,