W śród młodzieży niemal co druga nastolatka twierdzi, że ma nadwagę i musi się odchudzać. Diety stosuje niemal każdy, nawet dzieci do lat siedmiu. Niestety, społeczeństwo jest zbyt otyłe co powoduje wiele chorób wieńcowych, sercowych a nawet zwiększa ryzyko zachorowania na raka. Otyłość jest także jednym z powodów dużej umieralności na świcie. Otyłość w krótkim czasie może doprowadzić nawet zdrowy organizm do śmierci.

Niestety, nie wiele osób zdaje sobie z tego sprawę lub nie chce o tym wiedzieć, ignorując apele naukowców. Ci, którzy postanowili coś mienić w swoim żywieniu, najczęściej postanawiają zabrać się za dietę. Dieta to nic innego jak odpowiednie żywienie, które w dłuższym czasie ma nasz organizm doprowadzić do optymalnej wagi i samo poczucia. Obecnie na świecie jest bardzo dużo diet i każdy twórca diety zachwala swoją jako najlepszą i szybko działającą.

Dodatkowo, wiele osób wspomaga się wszelkiego rodzaju suplementami, które mają pomóc zrzucić zbędne kilogramy. Badania wskazują że, sama dieta nie wystarczy, lub też osiągnięte efekty pójdą na marne, poprzez efekt jo – jo. Efekt ten to wahania wagi ciała spowodowane odchudzaniem. Bardzo często po skończonej kuracji odchudzania, efekt jo – jo ma miejsce. Powoduje on przyrost wagi nawet gdy odżywiamy się w normalny sposób, jest to jeden z najbardziej znienawidzonych efektów w czasie stosowania diety. Niestety ma on miejsce bardzo często.

W dodatku, z wielu badań wynika iż jest on wyjątkowo szkodliwy dla zdrowia, może powodować choroby serce lub też sprzyjać powstaniu raka. Jest duża szansa, że można uniknąć efektu jo – jo. Należy stosować diety, które są przebadane przez kliniki, są to diety bezpieczne i zalecane przez naukowców. Nie możemy także doprowadzić do zbyt dużego spadku wagi, co w dużym stopniu przyczyni się do efektu jo -jo. Innym bardzo istotnym elementem jest wysiłek fizyczny, ruch lub jakakolwiek gimnastyka po diecie uchroni nas przed efektem jo – jo. Pamiętajmy więc, że stosowanie diety racjonalnej to brak efektu jo – jo.

Tagi dodane do tej notatki przez autora wpisu: , , , , ,