Do makroskładników zaliczamy białko, węglowodany oraz tłuszcze. W tym wypadku, nie wystarczy tylko i wyłącznie uregulować swój sposób na spożywanie kalorii ale trzeba niezwykle ostrożnie zaprezentować wszelkie kwestie związane warz z odpowiednim doborem białka i węglowodanów. A także tłuszczów w zakresie podziału na nasycone, jednonasyceniowe oraz wielonasyceniowe. Z tego też względu, bardzo duże znaczenie ma odpowiednia wiedza na temat tego co jemu. Białko to zazwyczaj 10-20% całego nasze dziennego zapotrzebowania. Tłuszcze stanowią około 30% a cała reszta to węglowodany. Z tego też powodu, powinniśmy dostosować spożywane posiłki do tego schematu.

 

Jednakże, wiele poszczególnych diet opiera się na innych założeniach, które wymagają zupełnie innych proporcji. Moim zdaniem, taki sposób żywienia jest założeniem nieco błędnym ,które w tym wypadku znacznie będzie obciążać nasz organizm, w szczególności iż będzie to dla niego szok. Oprócz makroskładników, mamy także mikroskładniki – jednak w tym wypadku reguły ich spożywania są nieco inne – powinniśmy zadbać aby je spożywać, jednakże są magazynowane w naszym organizmie. Z tego też powodu, różnorodność spożywanych produktów z pewnością pozwoli nam zachować zdrowy umiar i zapotrzebowanie na wszystkie makroskładniki.