Fitness to zdrowie!
    Fitness, czyli gimnastyka rekreacyjna. Jego początki wiążą się z rozwojem i rozpowszechnieniem aerobiku. Kolebką tego drugiego były Stany Zjednoczone. Za twórcę uważa się dziś niejakiego dr. Kennetha Coopera. W latach siedemdziesiątych lekarzem w narodowej agencji aeronautyki. Do jego zadań należało opracowanie programów kondycyjnych specjalnie dla amerykańskich astronautów. Ćwiczenia aerobowe, nazywane też tlenowymi mają na celu by układ krążenia i oddychania ćwiczącego pracował w ten sposób. Umożliwia to prawidłowe organizmu podczas wzmożonego wysiłku fizycznego. Specyficzną odmianą jest fitness. Są to ćwiczenia wykonywane w rytm muzyki. Obecnie niezwykle popularne wśród ludzi w różnym wieku. Za prekursorkę można uznać aktorkę Jane Fonde. Zaczęło się od nieszczęśliwego splotu zdarzeń. W 1979 podczas zdjęć do filmu,, Chiński syndrom’’ złamała nogę. Był to jej wielki osobisty dramat. Stawiał pod znakiem zapytania dalszą karierę. Za niecałe dwa miesiące miały się zacząć zdjęcia do kolejnego filmu. Niezwykle ważnego dla Fondy. Czasu na dojście do pełnej sprawności było dramatycznie mało. Szukając złotego środka, udała się do klubu gdzie prowadzono zajęcia gimnastyczne dla kobiet zakłady bukmacherskie. Ten sposób ćwiczeń był o tyle nowatorski, że towarzyszyła mu muzyka dyskotekowa. W dzisiejszych czasach panuje bardzo wiele chorób i jesteśmy narażeni na bardzo dużo wypadków samochodowych czy wypadków przy pracy. Zdrowie jest najważniejszą wartością i trzeba o nie dbać. Bardzo dużo osób nie odżywia się odpowiednio, przez co często chorują. Ich diety nie dostarczają Im odpowiedniej ilości substancji odżywczych, witamin i mikroelementów. Odpowiednio skonstruowana dieta do podstawa w życiu każdego człowieka. Wiele osób poprzez to, że nie mają odpowiedniej diety mają niedowagę lub nadwagę. Nadwaga czy otyłość to obecnie najbardziej powszechne schorzenie dla krajów wysoko rozwiniętych. W pokarmach sprzedawanych w Fast foodach czy różnego rodzaju knajpach jest bardzo dużo pustych kalorii. Bardzo popularne stało się odchudzanie, czyli sposoby na zrzucenie nadwagi. Jest bardzo wiele ziół, leków i diet ułożonych specjalnie pod odchudzanie. Jednak najważniejszym czynnikiem, który wpłynie na znacznie na zmniejszenie się otyłości jest zwiększenie aktywności ruchowej. Tylko ruch pozwala na spalenie zbędnych kalorii. To był strzał w dziesiątkę. Nie minął tydzień, a odczuła już pierwsze symptomy poprawy. Po dwóch miesiącach pełni formy stanęła przed kamerą, gotowa do kolejnych wyzwań. W Polsce pierwszy klub fitness powstał w 1983 roku. Fitness Klub "POD SKOCZNIĄ" w Warszawie, bo tak brzmiała jego nazwa, mimo niezbyt szerokiej oferty przyciągnął tłumy amatorów ćwiczeń w rytm siłownię jako alternatywne zajęcia dla mężczyzn. Z czasem powstały też gabinety masażu, saunie suche, parowe. Wachlarz usług ciągle się zwiększał. Właściciele robili wszystko by przyciągnąć i zaspokoić oczekiwania klientów. Obecnie, zwłaszcza w większych miastach jest to niezwykle popularna rekreacji. Nawet w sobotni ranek kluby są pełne. zakłady sportowe Menadżerowie firm, asystentki w dużych korporacjach, wszyscy oni lubią zakończyć męczący tydzień formą relaksu fizycznego.
« Starsze wpisy

BMI

BMI to wyznacznik naszej wagi ciała, i to głównie on określa czy nasza waga jest na odpowiednim poziomie, czy może powinniśmy schudnąć lub też zgrubnąć. Na pewno to pierwsze będzie o wiele trudniejsze, a na pewno będzie wymagało od nas wielu wyrzeczeń. Aby zmierzyć swoje BMI wystarczy znaleźć odpowiednią do tego stronę w internecie. Na pewno nie sprawi nam to najmniejszego problemu, gdyż wystarczy wpisać swoją wagę, wzrost i płeć.

Dieta dla zdrowych zębów dobrze wpływa na uzębienie, dieta odchudzająca wrocław to podstawa radości z życia, catering dietetyczny bydgoszcz ma w ofercie to, co najlepsze, czyli zdrowe posiłki. Najważniejsza jednak jest dieta zbilansowana. To sposób na zdrowie, odzyskanie figury i radość. Nie ma lepszej metody niż sensowne tracenie kilogramów dzień po dniu.

Wyświetli się wynik, który zakwalifikuje nas do odpowiedniej grupy, która będzie wskazywała, czy mamy nadwagę, niedowagę czy też nasza waga jest w normie. Pamiętajmy jednak, że taki wynik może być zafałszowany, gdyż nie uwzględnia masy mięśniowej, która jak wiemy waży znacznie więcej od tłuszczu, a w takiej sytuacji odchudzanie na pewno nie jest nam potrzebne. Aby uzyskać dokładniejszy wynik należy udać się do diabetologa, która sam określi co będzie dla nas najodpowiedniejsze. Możemy ufać jego wynikowi, bo zna się przecież na swojej pracy. BMI jest jak widać bardzo łatwo obliczyć, nie możemy jednak ufać mu bezgranicznie, bo zbyt dużo rzeczy przyjmuje on na oko. Niektóre liczniki nawet nie wymagają od nas podania płci, a to przecież bardzo ważne, gdyż mężczyźni na pewno muszą ważyć więcej przy danym wzroście, bo tak stworzyła ich natura.

Więc jeżeli myślimy na poważnie o odchudzaniu, raczej udajmy się do diabetologa, który nam w tym naprawdę pomoże. Na pewno dzięki niemu uzyskamy także o wiele szybsze rezultaty, niż gdybyśmy odchudzali się sami. BMI jest na pewno bardzo potrzebne w naszym życiu, szczególnie gdy straciliśmy już kontrole nad naszym ciałem, BMI szybko pomoże nam się opamiętać, wskazując, że mamy znaczną nadwagę. Jeżeli taki wynik otrzymamy podczas pomiaru, na pewno powinniśmy rozpocząć szybko odchudzanie, przejść na dietę, gdyż nadwaga jest niedobra dla naszego organizmu. Pamiętajmy o tym i jak najczęściej kontrolujmy naszą wagę, wtedy na pewno uda nam się utrzymać zgrabną sylwetkę. Odchudzanie nie musi być męczące, jeżeli tylko odpowiednio do niego podejdziemy. Na efekty nie trzeba będzie długo czekać.

Spadek wagi

Podczas diety warto zwrócić uwagę jak szybko spada nasza waga. Powinno nas zaniepokoić, jeżeli dzieje się to zbyt szybko, bo może to być bardzo niebezpieczne dla naszego organizmu. Spadek wagi jest niekorzystny wtedy, gdy jest bardzo gwałtowny, a dodatkowo pojawia się niebezpieczeństwo wystąpienia efektu jojo, przez którego wszystkie nasze starania mogą pójść na marne. Duże znaczenie ma więc jakość naszej diety. Dieta powinna być powolna, niezbyt gwałtowna, wtedy nasz organizm powoli będzie przyzwyczajał się do swojej mniejszej wagi, będzie w stanie to zaakceptować. Diety bardzo powolne są więc dla niego korzystne, mimo że może dla nas nie za bardzo. Warto jednak odchudzać się przez dłuższy czas wiedząc, że nie jest to szkodliwe dla naszego zdrowia i nie ma nie niego złego wpływu. Spadek wagi jest niejako naszym celem, to jednak my decydujemy jak bardzo szybko chcemy go osiągnąć. Wiadomo także, że przy większym założeniu zrzucenia danej liczby kilogramów ten czas będzie się wydłużał, jest to jednak bardzo dobre. Nigdy nie podejmujmy zbyt radykalnych diet, bo same będziemy się przy nich męczyć, a może spowodują one uszczerbek na naszym zdrowiu. Zatrzymanie okresu to tylko jedna z takich niepożądanych skutków szybkiego i niezdrowego odchudzania.

Pamiętajmy więc o tym, a nie głodźmy się na siłę, bo na pewno nie wyjdzie nam to na dobre, a efekt jojo zadba o to, byśmy po pewnym czasie wróciły do swojej wagi. Nawet jeżeli działamy pod presją czasu, nie warto odchudzać się zbyt gwałtownie, bo może dać to zupełnie inne efekty od zamierzanych. Na pewno każda z nas zdaje sobie sprawę, jak taka dieta może być niebezpieczna dla naszego organizmu, więc warto się zastanowić czy wybieramy szybkie, czy też zdrowe odchudzanie. My zdecydowanie polecamy odchudzanie zdrowe, bo an pewno będziemy z niego bardziej zadowolone, a podczas samego przebiegu diety, będziemy czuć się o wiele lepiej niż podczas głodzenia, być może nawet nie zauważymy, jak szybko ubędzie nam tych zbędnych kilogramów.

Zgrabna sylwetka

Dla wielu zgrabna sylwetka jest spełnieniem marzeń. Jeżeli dobrze czujemy się we własnym świecie, to łatwiej jest nam też zaakceptować innych ludzi i czuć się wśród nich pewniej. Zgrabna sylwetka jest więc niejako kluczem do sukcesu, który jest nam pisane osiągnąć, jeżeli tylko troszkę się do tego przyłożymy. Pamiętajmy jednak, że aby osiągnąć cel, trzeba przejść przez wiele wyrzeczeń, które zabiorą nam dość dużo czasu. Odchudzanie z reguły powinno trwać długo, bo wtedy przebiega w sposób naturalny, a gwałtowny spadek masy, może spowodować późniejszy efekt jojo, czego na pewno byśmy nie chcieli. Aby nasza sylwetka była zgrabna, nie wystarczy tylko odpowiednia dieta, chociaż jest ona podstawą odchudzania. Musimy także skupić się na ruchu, którego powinno być w miarę możliwości jak najwięcej. Właśnie dzięki niemu spalamy tkankę tłuszczowa i chudniemy. Zgrabna sylwetka wiąże się także z wysportowana sylwetką, chcemy przecież aby nasze ciało wyglądało dobrze, chcemy być z siebie dumni. Jeżeli uda nam się zrzucić odpowiednią liczbę kilogramów, to na pewno będziemy z siebie bardzo zadowoleni. Na pewno odchudzanie jest dość ciężkim procesem, ale jesteśmy w stanie osiągnąć sukces, musimy tylko w to uwierzyć. Naszym celem jest właśnie zgrabna sylwetka, chcemy dobrze wyglądać i czuć się w naszym ciele.

Na pewno przy takim odchudzaniu przyda nam się wsparcie przyjaciół, którzy mogą pomóc nam odmówić sobie części słodyczy, przez które przecież grubniemy. Możemy także z nimi wybrać się pobiegać, co będzie miało znaczący wpływ na naszą sylwetkę, jeżeli oczywiście będziemy robić to regularnie. Basen jest na pewno bardzo dobrym rozwiązaniem pod warunkiem, że w nim pływamy, a nie siedzimy w wodzie. Taka forma ruchu może być bardzo relaksująca, a dodatkowo poprawia nasz wygląd. Jest wiele sposobów na odchudzanie, jednak aby osiągnąć cel, czyli zgrabną sylwetkę, musimy je wszystkie ze sobą zgrać. Pamiętajmy, że takie działania są konieczne, jeżeli chcemy dobrze wyglądać i wzbudzać podziw innych naszą szczupłą, zgrabną sylwetką.

Płaski brzuch

Zgrabna sylwetka zależy tylko od nas. Na co jednak zwracamy głównie uwagę podczas odchudzania? Na pewno jest to brzuch, gdyż to właśnie tutaj najszybciej odkłada się tłuszcz i sprawia, że nie czujemy się w swojej skórze dobrze. Odstający brzuch przeszkadza przede wszystkim w obcisłych bluzkach i sukienkach, na pewno wtedy nie zachęcamy naszym wyglądem. Musimy więc pamiętać o naszym brzuszku, aby zawsze wyglądał płasko, bo wtedy same będziemy czuć się w swoim ciele dobrze. Aby jednak osiągnąć efekt płaskiego brzucha musimy się sporo natrudzić. Na pewno musimy zacząć od diety, jeżeli na naszym brzuchu magazynuje się tłuszcz, bez tego ani rusz. Musimy więc na początku zrzucić parę kilogramów, żeby utworzyć odpowiedni podkład dla naszego płaskiego, wysportowanego brzuszka. Gdy uda nam się zrzucić już tłuszcz z brzucha, trzeba się troszkę ruszyć, aby odpowiednio go wyprofilować. Pomoże nam w tym też specjalna dieta, która nie tylko spowoduje ubytek wagi, ale także pozwoli, aby mięśnie w naszym brzuchu szybko i odpowiednio się rozwijały, co jest dla nas kluczem do sukcesu. Wyprofilowanie mięśni na brzuch na pewno nie jest łatwym zadaniem i wymaga od nas przede wszystkim cierpliwości.

Ani rusz bez codziennych ćwiczeń, od samej diety mięśnie na naszym brzuchu na pewno się nie pojawią. Każda z nas w swoim ciele chce czuć się i wyglądać dobrze, a spory na to wpływa ma wygląd naszego brzucha. Ważne jest więc, aby o nim pamiętać, bo jest on często powodem wielu problemów. Jednak musimy pamiętać, że to właśnie z brzucha najłatwiej jest zrzucić zbędne kilogramy, bo to on jest najbardziej podatny na ćwiczenia i dobrze dostępny. To pozwala nam na dość szybkie odchudzanie pod warunkiem odpowiedniej diety i oczywiście dużej dawki ruchu. Płaski brzuch może mieć każda z nas, jednak warto by było udać się na siłownie, gdyż tam najłatwiej wytrenować mięśnie brzucha. Płaski brzuch to kwestia paru tygodni, w zależności oczywiście od tego, z jaką nadwagą zaczynamy treningi. Jeżeli nie jest ona zbyt duża, efekt będzie bardzo szybko widoczny, pod warunkiem, że włożymy w dietę i ćwiczenia wszystkie nasze siły.

Idealna sylwetka

Wiele z nas przez całe życie marzy o idealnej sylwetce takiej, którą wszyscy będą podziwiać, a my same będziemy się z nią czuły bardzo dobrze. Jednak nie wszystkim matka natura obdarzyła dobrymi genami i niestety wiele z nas jest po prostu otyłych. Na szczęście istnieją sposoby żeby walczyć z nadwagą i nawet pulchna panie, mogą w przyszłości być szczupłe. Trzeba jednak poświęcić temu trochę czasu i przygotować się na wiele wyrzeczeń. Idealna sylwetka staje się podczas odchudzania niejako celem tym, co chcemy zdobyć i zachować jak najdłużej. Jeżeli będziemy czuć się dobrze we własnej skórze, na pewno będziemy bardziej pewne siebie, nie poddamy się. Na pewno łatwiej jest się odchudzać, gdy widzi się jakiekolwiek efekty sowich starań, gdy widzi się jakiś postęp, czyli spadek na wadze. Wtedy łatwiej jest nam się zmotywować do dalszego odchudzania, bo wiemy, że nasza dieta naprawdę przynosi efekty. Musimy więc wybrać taką dietę, która pozwoli nam schudnąć jak najwięcej kilogramów w jak najmniejszym czasie. Może to okazać się nie łatwe, bo takie diety z reguły wymagają od nas dużego poświęcenia, czego jednak nie robi się dla idealnej sylwetki. Jeżeli chcemy dobrze wyglądać, musimy być przygotowane na bardzo rygorystyczną dietę, bo tylko taka pozwoli nam naprawdę schudnąć. Jeżeli będziemy wystarczająco zmotywowane to na pewno schudniemy i osiągniemy swój cel, czyli idealną sylwetkę. Pamiętajmy, że odpowiedni wysiłek fizyczny, może także odpowiednio ukształtować naszą sylwetkę, na pewno lepiej niż zrobiłaby to sama dieta. Dieta tylko zrzuca tłuszcz z naszego brzucha i innych okolic, a ćwiczenia czynią skórę jędrną i ponętną. Pamiętajmy więc także o ćwiczeniach, bo koło diety są one naprawdę najważniejsze do uzyskania idealnej sylwetki.

Na pewno każda z nas chciałaby szybko widzieć efekty swojego odchudzania, jednak pamiętajmy, że nie jest to takie proste. Z czasem na pewno je zobaczymy i będziemy zadowolone z siebie, z tego, że zdołałyśmy schudnąć bez niczyjej pomocy. Na pewno będzie to dla nas satysfakcjonujące, i tylko zachęci nas do kolejnych diet.

« Starsze wpisy

Głównym elementem diety są oczywiście posiłki jednak nie byle jakie. Muszą się one składać z konkretnych składników, bo ich dobór jest bardzo ważny dla naszego odchudzania i to w jakim stopniu będzie ono skuteczne. W skład dietetycznych posiłków wchodzi wiele produktów o niskiej zawartości tłuszczu jak na przykład chude serki, szynka, warzywa, a nawet i […]

Na pewno żadna z nas po tygodniach spędzonych na odchudzaniu, nie chce szybko utracić tego efektu swoich starań. Powrót do starej wagi, a nawet lekkie zgrubnięcie ponad nią, jest właśnie efektem jojo. Efekt jojo następuje zazwyczaj około miesiąca od wcześniejszego odchudzania. Tak naprawdę powinniśmy cały czas żyć na takiej diecie, aby utrzymywać stałą wagę, ani […]

Zakaz kopiowania tekstu bez zgody autora.