Najpopularniejsze mity na temat odchudzania


10 największych mitów o odchudzaniu

Tyle się mówi o utracie wagi, że może być trudne oddzielić fikcję od prawdy. Oto prawda o dziesięciu mitach o odchudzaniu.

1. Bycie głodnym jest najlepszym sposobem, aby schudnąć

Diety zderzeniowe nie są dobre dla długoterminowej utraty wagi. W rzeczywistości, mogą czasem prowadzić do długofalowego przyrostu masy ciała. Głównym problemem jest to, że ten rodzaj diety jest zbyt trudny do utrzymania. Twoje ciało będzie miało mało energii, co może doprowadzić do odkładania każdej ilości tłuszczu oraz łaknięcia potraw bogatych w tłuszcz i cukier. Kiedy w końcu się poddasz i zaczynasz jeść takie pokarmy, często jesz więcej kalorii niż potrzebujesz, powodując zwiększenie masy ciała.

2. Radykalny reżim treningowy jest jedynym sposobem, aby schudnąć

Nie prawda. Skuteczne odchudzanie polega na drobnych zmianach, które można utrzymać przez długi czas. Oznacza to, wprowadzenie regularnej aktywności fizycznej do codziennej rutyny. Dorosły między 19 a 64 powinien dostarczać organizmowi co najmniej 150 minut aktywności fizycznej - na przykład szybki spacer lub jazda na rowerze - na tydzień, a osoby z nadwagą mogą potrzebować więcej aktywności, aby schudnąć. Aby stracić wagę, trzeba spalić więcej kalorii niż konsumujemy. Może to być osiągnięte przez jedzenie mniejszej ilości pokarmów lub zwiększenie aktywności fizycznej, a najlepiej, kombinację obu.

3. Tabletki odchudzające są skuteczne w długotrwałej utracie wagi

Nie, nie są. Pigułki odchudzające same nie pomogą zbić wagę na długo. Powinny one być stosowane jako wspomagacze, a nie jako główny czynnik, który ma nam pomóc w utracie wagi.

4. Zdrowa żywność jest droższa

W rzeczywistości, zdrowa żywność, nie jest to bardziej kosztowna niż ich niezdrowe odpowiedniki. Będziesz płacić więcej za wysoką zawartość tłuszczu, soli w gotowych wysoko przetworzonych posiłkach niż jeśli kupisz zdrowe składniki i sam przygotujesz posiłek.

5. Jedzenie oznaczone "nisko tłuszczowe" lub "o obniżonej zawartości tłuszczu" jest zawsze zdrowym wyborem

Bądź ostrożny. Środki spożywcze opatrzone etykietą "nisko tłuszczowy" mają do spełnienia wiele kryteriów prawnych, aby móc używać tego oznakowania. Etykiety takie jak "o obniżonej zawartości tłuszczu" nie muszą spełniać tych kryteriów i mogą być mylące. Przekąska o obniżonej zawartości tłuszczu zawiera mniej tłuszczu niż jej pełnotłusty odpowiednik, ale nie jest to automatycznie zdrowy wybór: może nadal zawierać dużo więcej tłuszczu niż, powiedzmy, część owoców, które są znacznie zdrowszym wyborem niż przetworzona przekąska. Pokarmy nisko tłuszczowe niekiedy zawierają wysokie stężenia cukru, aby zrekompensować zmniejszoną zawartość tłuszczu.

6. Margaryna zawiera mniej tłuszczu niż masło

Margaryna i masło zawierają różne rodzaje tłuszczu. Margaryna ma zwykle niższa zawartość tłuszczów nasyconych niż masło. Ale za to jest bardziej prawdopodobne, że zawiera tłuszcze uwodornione. Uwodornione tłuszcze, zwane również tłuszczami trans, mogą być bardziej szkodliwe dla zdrowia niż tłuszcze nasycone. Aby schudnąć i utrzymać serce w dobrej kondycji, należy zmniejszyć ilość tłuszczów nasyconych i utwardzonych w diecie. Jeśli olej w margarynie został uwodorniony, to musi być to wymienione na składnikach na opakowaniu, więc sprawdź uważnie etykiety.

7. Węglowodany powodują przybieranie na wadze

Spożywane w odpowiednich ilościach węglowodany nie będą powodować zwiększenia masy ciała. 2003 Badania potwierdziły, że najbardziej znana dieta nisko węglowodanowa, dieta Atkinsa, powoduje utratę wagi nie dlatego, że jemy mniej węglowodanów, ale dlatego, że jemy mniej ogólnie. Jedzmy więc pełne ziarno i węglowodany razowe takie jak brązowy ryż i pełnoziarniste pieczywo, ale unikajmy smażenia, jeśli chcemy schudnąć.

8. Usunięcie przekąsek z jadłospisu powoduje utratę wagi.

Podjadanie nie jest problemem, gdy próbuje się schudnąć: to rodzaj przekąski jest problemem. Wiele osób potrzebuje przekąski pomiędzy posiłkami, aby utrzymać poziom energii, zwłaszcza jeśli mają aktywny tryb życia. Wybierz owoce lub warzywa zamiast chipsów, czekolady i innych przekąsek, które są bogate w cukier i tłuszcze nasycone.

9. Picie wody pomaga schudnąć

Woda nie doprowadzi do utraty wagi, ale bycie nawodnionym jest bardzo ważne i może pomóc w zmniejszeniu przekąsek między posiłkami. Woda jest niezbędna dla dobrego zdrowia i samopoczucia. Czasami pragnienie może być mylone z głodem - jeśli jesteś spragniony możesz pomyśleć o przekąsce, a może najpierw napij się wody? Lekarze zalecają wypijania 1,2l - 1,5l wody dziennie.

10. Pomijanie posiłków jest dobrym sposobem, aby schudnąć

Pomijanie posiłków to nie jest dobry pomysł. Aby schudnąć i utrzymać wagę, trzeba zmniejszyć ilość kalorii konsumowanych lub zwiększyć kalorii spalanych przez ćwiczenia. Ale w ogóle pomijanie posiłków może spowodować uczucie zmęczenia i braku energii. Będziesz również bardziej łaknął przekąsek o wysokiej zawartości tłuszczu i cukru, co doprowadzi do zwiększenia masy ciała.