Mitem jest stwierdzenie, że owoce są tuczące. Zawierają dużo cukrów, ale nie są to cukry proste, takie jak w słodyczach, batonach, lecz niezbędne do prawidłowego funkcjonowania cukry złożone. Jeśli chcesz cieszyć się dobrym zdrowiem, owoce powinny stanowić fundament twojej diety, obok warzyw.

Należy jednak spożywać je umiejętnie, aby jak najwięcej mieć korzyści. Przede wszystkim owoce należy jeść przed posiłkiem zawierającym węglowodany. Czyli przed śniadaniem, na które zjemy chleb czy płatki, i przed obiadem, gdzie będzie kasza czy ziemniaki, makaron. Owoce bowiem muszą być strawione szybko. Jeśli zjemy ja na pusty żołądek przyspieszą trawienie, a wszystkie enzymy i witaminy się wchłoną.

Owoce szybko się trawi, zawierają też dużo błonnika, więc dają uczucie sytości i działają oczyszczając jelita. Błonnik czyli włókno to substancja z roślin, której nasz żołądek nie trawi, jest jednak niezbędnym elementem pożywienia, przyspiesza trawienie i czyści układ pokarmowy ze złogów. Nie można go jeść zbyt wiele, ale trzydzieści gramów dziennie to optimum zapewniające zdrowie i chudnięcie. Owoców nie należy jeść zaraz po posiłkach, ponieważ nie będą mogły być szybko strawione, lecz będą zalegać w przewodzie pokarmowym powodując wzdęcia i ogólnie złe samopoczucie.

Osoby odchudzające się powinny pamiętać, że wielka jest rola psychiki w odchudzaniu, że czasami po prostu jemy oczami! Dlatego powinniśmy korzystać z mniejszych talerzy, na których ta sama porcja jedzenia będzie się zdawała większa. Do tego można stosować sałatę i surówki do dekoracji, są niskokaloryczne a dają wrażenie przepełnionego talerza. Inna ważna informacja to taka, że żołądek dopiero po kilku minutach od wypełnienia wysyła do mózgu informację, że można przestać jeść, jest najedzony. Przez te kilka minut można zjeść dużo zbędnych kalorii. Dlatego należy robić długie przerwy między jednym kęsem, a drugim, najlepiej dokładnie gryźć każdy kawałek jedzenia, co spowoduje, że w efekcie zjemy dużo mniej.

Tagi dodane do tej notatki przez autora wpisu: , , , , , ,