Porady zdrowotne


45 krótkich porad zdrowotnych

1. Naucz się robić ćwiczenia rozciągające, kiedy się obudzisz. To zwiększa krążenie i trawienie oraz łagodzi ból pleców.

2. Nie omijaj śniadania. Badania pokazują, że spożywanie odpowiedniego śniadania jest jedną z najbardziej pozytywnych rzeczy, które możesz zrobić, jeśli starasz się schudnąć. Ludzie, którzy omijają śniadania mają tendencję do przybierania na wadze. Zrównoważone śniadanie obejmuje świeże owoce lub soki owocowe, zboża bogate w błonnik, mleko o niskiej zawartości tłuszczu lub jogurt, pełnoziarniste pieczywo i gotowane jajka.

3. Higiena jamy ustnej. Wiele osób nie wie, jak prawidłowo myć zęby. Niewłaściwe szczotkowanie może spowodować większe szkody dla zębów i dziąseł, niż brak szczotkowania w ogóle. Dużo ludzi nie myje zębów wystarczająco długo, nie używa nici i nie chodzi regularnie do dentysty.

4. Neurobik dla twojego umysłu. Neurobik jest terminem obejmującym zadania, które poprawiają pracę naszego mózgu. Wystarczy kilkanaście minut dziennie ćwiczyć umysł poprzez zadania lub gry logiczne, by uchronić nas przed Alzheimerem oraz znacząco poprawić funkcjonowanie naszego mózgu i koncentrację.

5. Bierz to co dajesz! Zawsze staraj się zbilansować wszystko co dajesz innym z tym co od nich otrzymujesz, inaczej możesz wpaść w błędnego koło, w którym przestaniesz wierzyć sobie i ludziom. To bardzo niezdrowe dla naszego zdrowia psychicznego.

6. Przeżycia duchowe. Jeżeli jesteś wierzący - módl się. Jeśli nie - myśl pozytywnie. Badania wykazały, że osoby modlące się lub myślące pozytywnie, szybciej osiągały cel, do którego dążyły.

7. Śmierdzi? Trudno!. Czosnek, cebula, cebula dymka i pory wszystkie zawierają składniki, które są dobre dla Ciebie. Jedzenie surowego czosnku pomaga zwalczyć poważne infekcje wieku dziecięcego. Ciepło niszczy te właściwości, więc jeśli je jeść to tylko na surowo, popijać sokiem owocowym lub jeśli nie jesteś na tyle odważny, łykać czosnek w postaci tabletek.

8. Kieliszek czerwonego wina dziennie jest dobry dla naszego organizmu. Wiele badań potwierdziło, że polifenole (rodzaj przeciwutleniaczy) w zielonej herbacie, czerwonym winie i oliwkach może również pomóc w ochronie przed rakiem piersi. Uważa się, że przeciwutleniacze pomagają chronić przed czynnikami rakotwórczymi środowiska, takimi jak bierne wdychanie dymu tytoniowego.

9. Codziennie wzmacniaj kości. Zażywaj codzienne wapń poprzez branie tabletek, picie mleka lub jedzenie jogurtu. To będzie utrzymywać mocne kości. Pamiętaj, że gęstość kości spada po 30 roku życia. Trzeba co najmniej 200 miligramów wapnia dziennie, który należy łączyć z magnezem, bo po prostu nie będzie wchłaniany.

10. Jagody dla brzucha. Jagody, truskawki i maliny zawierają składniki odżywcze zwane antocyjanidynami, które są silnymi przeciwutleniaczami. Borówki rywalizują z winogronami o wyższe stężenie resweratrolu - antyoksydantu zawartego również w czerwonym winie. Uważa się, że resweratrol pomaga chronić przed chorobami serca i rakiem.

11. Gorące, ostre pokarmy zawierające chili lub pieprz cayenne wyzwalają endorfiny, hormony poprawiające samopoczucie. Endorfiny mają potężny, niemal narkotyczny efekt i sprawiają, że czujesz się dobrze po ćwiczeniach.

12. Niektóre ziołowe suplementy zawierające od popularnego dziurawca przed ginkgo biloba do czosnku, imbiru, żeń-szenia - mogą powodować zwiększone krwawienie podczas zabiegu. Zaprzestań przyjmowania suplementów ziołowych na co najmniej dwa tygodnie przed zabiegiem oraz poinformuj o ich przyjmowaniu lekarza.

13. Pomidor jest gwiazdą w panteonie owoców i jarzyn. Pomidory zawierają likopen, który jest potężnym przeciwnikiem raka. Są także bogate w witaminę C. Dobrą wiadomością jest to, że również gotowane pomidory są odżywcze, więc korzystaj z nich w makaronach, zupach i zapiekankach, a także w sałatkach.

14. Jedzenie przeciwko stresowi. Zapobiegaj niskiemu poziomowi cukru we krwi. Jedz regularne posiłki bogate w zdrowe warzywa i owoce. Herbaty ziołowe również pomogą ukoić skołatane nerwy.

15. Załaduj witaminę C. Potrzebujemy co najmniej 90 mg witaminy C dziennie. Najlepszy sposób, aby to uzyskać to pięć porcji warzyw i owoców dziennie.

16. Kwas foliowy powinien być przyjmowany regularnie przez wszystkie matki w ciąży i osoby z niską odpornością na choroby. Kwas foliowy zapobiega rozszczepowi kręgosłupa u nienarodzonych dzieci i może odgrywać wielką rolę w profilaktyce raka. Znajduje się w zielonych warzywach liściastych, wątróbce, owocach i otrębach.

17. Witaminy A i beta-karoten, pomagają zwiększyć odporność na choroby. Pomagają również w procesie wychodzenia z chorób takich jak odra. Dobre naturalne źródła witaminy A to nerki, wątroba, produkty mleczne, zielone i żółte warzywa, papaja, mango, chili, pieprz, szczaw i czerwony olej palmowy.

18. Czysta woda. Gdy jesteś zmęczony nie sięgaj po napoje i energetyki. Bądź odpowiednio nawodniony przez picie wystarczającej ilości wody podczas treningu czy pracy (tylko nie przesadzaj picie zbyt dużej ilości wody może być również niebezpieczne).

19. GI Jane. Węglowodany o wysokim indeksie glikemicznym, takie jak chleb, cukier, miód i żywność na bazie zboża daje natychmiastowy zastrzyk energii i przyspiesza metabolizm. Jeśli próbujesz spalić tłuszcz, trzymaj się fasoli, ryżu, makaronu, soczewicy, grochu, soi i otrębów owsianych, z których wszystkie mają niską liczbę GI.

20. Życie jest po prostu zbyt krótkie, aby spędzić je na zamartwianiu się. Poprzez spowolnienie i skoncentrowanie się na podstawowych rzeczach, możesz oczyścić umysł ze wszystkiego, co cię niepokoi.

21. Tajemnica rozciągania. Podczas rozciągania, ułóż swoje ciało w takiej pozycji aż poczujesz rozciąganie i przytrzymaj ten stan przez około 25 sekund. Oddychaj głęboko, aby pomóc twojemu ciału przenieść bogatą w tlen krew do zbolałych mięśni.

22. Najpierw wykonuj trening siłowy. Wymaga on więcej siły niż trening cardio i jest bardziej obciążający. Na początku ćwiczeń jesteś bardziej świeży i wypoczęty, co ułatwi trening siłowy.

23. Spalić tłuszcz podczas przerw. Aby poprawić kondycję i schudnąć szybko, ciesz się treningiem interwałowym. Na przykład ustaw bieżnię na zwiększenie prędkości co minutę, a potem wracaj do prędkości początkowej. Podobnie rób z intensywnością ćwiczeń. Treningi będą bardziej efektywne i mniej monotonne.

24. Nierówne powierzchnie poprawiają naszą koordynację i koncentrację. Jeśli masz możliwość wybieraj na spacer od czasu do czasu nieprzystępny teren. Będzie to duże urozmaicenie dla Twoich treningów.

25. Mocne uderzenie w tłuszcz. Zmieniaj tempo swoich ćwiczeń aerobowych. Będzie to nie tylko urozmaicenie Twoich treningów, ale też szok dla organizmu, który sprawi, że będziesz szybciej spalać tłuszcz.

26. Nie jedz węglowodanów do godziny po treningu. To zmusza organizm do rozbicia tkanki tłuszczowej. Węglowodany możesz zastąpić owocami, warzywami lub wodą.

27. Skorzystaj, nawet na trochę, z osobistego trenera. Nauczy Cię on jak prawidłowo ćwiczyć i oddychać. Zaoszczędzi to Twój czas, a może nawet sprawi, że będziesz mógł zrezygnować z karnetu na siłowni.

28. Nie pal! A jeśli już palisz, postaraj się rzucić palenie i nie tłumacz się, że babcia paliła i dożyła dziewięćdziesiątki. Oprócz dobrze znanych zagrożeń związanych z chorobami serca i rakiem, ortopedzi odkryli, że palenie przyspiesza utratę gęstości kości i zwęża przepływ krwi.

29. Zapytaj rodzinę o ich choroby. Rozeznaj się w chorobach występujących w Twojej rodzinie. Większość chorób jest dziedziczona genetycznie i istnieje duże ryzyko, że choroba może dotknąć Ciebie. 25% dzieci alkoholików to również alkoholicy.

30. Samokontrola piersi jest bardzo ważna. Pozwala wykryć raka nawet we wczesnym stadium, szczególnie jeżeli wykonywana jest regularnie. Najlepszy czas na badanie piersi to tydzień po menstruacji.

31. Rób cytologię raz w roku. Nie jest to na naszej liście ulubionych rzeczy, ale jest ważne. Rak szyjki macicy zabija 200 000 kobiet rocznie i jest to najbardziej rozpowszechniona forma raka wśród kobiet.

32. Zrozumieć hormony. Najnowsze badania sugerują, że krótkoterminowe (mniej niż pięć lat) stosowanie hormonalnej terapii zastępczej nie jest związane ze wzrostem ryzyka zachorowania na raka piersi, ale używanie jej więcej niż dziesięć lat może być obciążone zwiększeniem ryzyka. Rak sutka dotyka kobiet stosujących hormonalną terapię zastępczą, ponieważ są one bardziej narażone na choroby inne niż kobiet.

32. Apsik! Istnieje ponad 240 alergenów, niektóre rzadkie, inni bardzo częste. Jeśli kichasz z powodu pyłku: zamykaj okna w samochodzie podczas jazdy, w zamian włącz wentylator wewnętrzny, unikaj wychodzenia na zewnątrz między 5 rano a 10 rano, kiedy stężenie pyłków są najwyższe; trzymaj się też z dala od świeżo skoszonej trawy.

33. Jeśli jesteś uczulony na sierść kota psa lub innych zwierząt, ale nie powstrzymuje Cię to przed posiadaniem pupila - zainstaluj filtr powietrza w domu.

34. Astma - przyjazny sport. Pływanie jest najbardziej przyjaznym dla astmy sportem. Ale dobra jest również jazda na rowerze, kajakarstwo, wędkarstwo, żeglarstwo i chodzenie.

35. Ochrona przed promieniami UV nie powinna interesować nas tylko jeżeli leżymy plackiem na plaży. Promienie UV mogą przenikać również przez wodę i to nawet do jednego metra, dlatego też nawet podczas pływania powinniśmy pamiętać o ochronie przez promieniami słonecznymi.

36. Unikaj mocno aromatyzowanych kosmetyków, szczególnie tych o sztucznym zapachu kokosa lub pomarańczy, zawierają one bowiem psoralen, który przyspiesza starzenie się skóry.

37. Krem z filtrem nie spowoduje, że nie będziesz opalony i nie uchroni Cię przed rakiem skóry. Ważne jest jednak jego prawidłowe stosowanie, odnawianie warstwy po odpowiednim czasie oraz po każdej kąpieli.

38. Śmiej się i płacz. Po chwili słabości dobrze jest dać upust emocjom i zapłakać. Śmiech również jest bardzo zdrowy dla naszego organizmu, dobrze wpływa na nasze samopoczucie, dotlenia organizm a nawet wzmacnia serce.

39. Zastanów się co jest teraz dla Ciebie ważne zamiast trwonić czas na rzeczy, które nie są już ważne lub nie maja znaczenia. Po co trwać w martwym punkcie i wpadać w rutynę? To wykańcza psychicznie i powoduje, że mamy mniej chęci do życia.

40. Proś o pomoc. Za zgrzytanie zębami w ciemnym kącie pokoju nie dostaniemy dodatkowych punktów od losu. Silni ludzie proszą o pomoc. Prośba nie jest oznaka słabości a wręcz przeciwnie, zobaczysz, że będzie traktowany lepiej przez otoczenie.

41. Ciepła woda otwiera pory w skórze dzięki czemu możemy ją lepiej nawilżyć. Stosuj balsam na jeszcze wilgotną skórę. Do balsamu możesz dodać oliwy z oliwek, świetnie sprawdzi się również dodana do kąpieli.

42. Popraw krążenie poprzez masaż ciepłym ręcznikiem. Taki masaż świetnie działa również na skórę i węzły chłonne.

43. Cukier. Coraz więcej osób choruje na cukrzyce typu 2. Co najgorsze średnia wieku ciągle spada. Ponad 80% pacjentów chorych na cukrzyce umiera na choroby serca. Pamiętaj zatem aby kontrolować poziom cukru oraz ciśnienie krwi.

44. Spokojnie, to tylko seks. Stres i seks nie są sprzymierzeńcami .Badanie wykazało, że stres , dzieci i praca to główne czynniki, które tłumią libido. Wraz z pojawieniem się technologii, która pozwala nam pracować z domu, linie między naszą pracą i życiem prywatnym stały się niewyraźne. Ludzie pracują dłużej, dojazdy są dłuższe i praca przenika wszystkie aspekty naszego życia, w tym naszych stosunków seksualnych. Staraj się umieścić intymność na porządku dziennym.

45. Dobranoc, kochanie. Sen leczy ciało i wykazano, że aby zmniejszyć ryzyko kłopotów serca i problemów psychologicznych, należy dobrze się wysypiać i co najważniejszego zasypiać zadowolonym.