Często słyszymy o dietach cud. Lekarze dietetycy z góry mówią, że każda dieta, która ma na pozwolić schudnąć więcej niż kilogram tygodniowo jest niezdrowa. Ale czasami zdarza się tak, że ludzie chudną nawet kilka kilogramów podczas jednego tygodnia i jest to zdrowe, odbywa się pod nadzorem lekarza. Nie jest to metoda operacyjna, ani odsysanie tłuszczu, tylko wczasy odchudzające.

Są to pobyty w specjalnych ośrodkach, turnus trwa od tygodnia, dziesięciu dni, nawet do dwóch tygodni. Podczas wczasów uczymy się zdrowego stylu życia na nowo. Przede wszystkim w zakresie diety. Posiłki podawane na takich wczasach są niskokaloryczne i zdrowe. Zawierają dużo warzyw i owoców, często pod postacią bogatych w błonnik, świeżo wyciśniętych soków. Pozwalają one usprawnić proces trawienia na tyle, że po początkowych „sensacjach” wszystko jest sprawnie przez nasz organizm przetwarzane i wydalane. Często towarzyszą warsztaty zdrowego gotowania lub chociaż wykłady, jak gotować by schudnąć. Poza tym mamy wiele zajęć o na temat odchudzania. Wiele osób na przykład ma problem z apetytem na słodycze. Nie mogą się powstrzymać od jedzenia dużych ilość czekolady, ciastek, słodkości. Inni podobny problem mają z produktami słonymi, paluszkami, chipsami, prażynkami.

Oba są do rozwiązania przy mądrym doborze diety. Wiele owoców ma słodki smak, zwłaszcza owoce suszone, i mogą z powodzeniem zastąpić czekoladę. Śliwki, daktyle, papaja to pyszna przegryzka, która nie zrujnuje figury, nie popsuje zębów, a przy okazji pozwoli dostarczyć do organizmu witamin i minerałów. Jeśli mamy chrapkę na słone przegryzki, można jeść orzechy, ale bez soli i nie prażone na oleju. Surowe orzechy z odrobiną soli morskiej zaspokoją głód przekąsek, a dostarczą niezbędnych dobrych dla zdrowia tłuszczy. Jeśli jednak i to nie pomoże, należy spróbować suplementów diety. Na przykład chrom w tabletkach to pierwiastek regulujący gospodarkę glukozą w organizmie. Dzięki regularnemu przyjmowaniu tylko jednej tabletki dziennie nasz apetyt na słodycze znacząco się zmniejszy.

Tagi dodane do tej notatki przez autora wpisu: , , , , ,