Czy sauna wspomaga odchudzanie?


Odchudzanie w saunie

Istnieje mnóstwo informacji w internecie, w które chcieliby ludzie wierzyć, że można schudnąć w saunie. Niektórzy twierdzą, że można spalić nawet 300 - 1000 kalorii podczas półgodzinnej sesji w saunie.

Czy to nie cudowna informacja? Można spokojnie usiąść na tyłku w gorącym pomieszczeniu, spędzić tam 30 minut i spalać średnio 10 do 33,3 kalorii na minutę? Chcielibyście!

Jeśli kiedykolwiek oglądaliście odczyt na bieżni, to wiecie, że spalanie 14 kalorii na minutę to tempo bardzo wysokie i trudne do utrzymania. Więc co sprawia, że ​​ludzie myślą, że tak dużo można spalić siedząc w saunie?

Twierdzą oni, że organizm musi walczyć, aby utrzymać korzystną temperaturę, która powoduje, że metabolizm przyspiesza, a więc wykorzystuje kalorie. Nie jest prawdą, że nie będziesz w ogóle tracić kalorii, ale pamiętaj, że w saunie po prostu siedzisz.

Tak, w saunie lub łaźni parowej możesz schudnąć, ale wizyty w nich nie zbudują mięśni, nie spalą również spektakularnych ilości kalorii, a Wy tak naprawdę tylko pozbędziecie się wody. Ponadto, jeśli nie będziesz odpowiednio nawadniał ciała, organizmowi może być trudniej schudnąć.

Masy ciała, które można stracić, gdy siedzisz w upalne pokoju jest czysto, woda, które powinny być jak najszybciej tracą wymianie, w przeciwnym razie jesteś po prostu poważnie odwodnienie organizmu. Pamiętajmy, że odpowiednie nawodnienie pomaga organizmowi w pozbyciu się zbędnych kilogramów.

Pamiętajcie, że nawet jeśli sporadycznie korzystacie z sauny lub ma to być ekspresowa sesja odchudzająca (przypominam, że tracicie tylko wodę), to niedobory wody trzeba obligatoryjnie uzupełnić.

Prawda jest taka ...

Znacznie więcej stracisz z prawdziwego wysiłku. Ćwiczenia sprawiają, że metabolizm przyspiesza, a temperatura reguluje się, wszystkie mięśnie są zmuszone do wysiłku, a tętno jest podwyższone, to wszystko spala kalorie! Znacznie więcej, niż siedząc w gorącej łaźni parowej lub saunie.

Na zakończenie, korzystanie z sauny lub łaźni parowej z umiarem (i po uzyskaniu zgody lekarza) nie jest złym dodatkiem do rutynowych ćwiczeń i może być bardzo przyjemne, szczególnie odprężająco działa po wyczerpującym wysiłku. Tylko pamiętajcie, że przesadna ilość wizyt w saunie jest niezdrowa, a wszystko co wypocimy powinno być uzupełnione.