Podczas diety warto zwrócić uwagę jak szybko spada nasza waga. Powinno nas zaniepokoić, jeżeli dzieje się to zbyt szybko, bo może to być bardzo niebezpieczne dla naszego organizmu. Spadek wagi jest niekorzystny wtedy, gdy jest bardzo gwałtowny, a dodatkowo pojawia się niebezpieczeństwo wystąpienia efektu jojo, przez którego wszystkie nasze starania mogą pójść na marne. Duże znaczenie ma więc jakość naszej diety. Dieta powinna być powolna, niezbyt gwałtowna, wtedy nasz organizm powoli będzie przyzwyczajał się do swojej mniejszej wagi, będzie w stanie to zaakceptować. Diety bardzo powolne są więc dla niego korzystne, mimo że może dla nas nie za bardzo. Warto jednak odchudzać się przez dłuższy czas wiedząc, że nie jest to szkodliwe dla naszego zdrowia i nie ma nie niego złego wpływu. Spadek wagi jest niejako naszym celem, to jednak my decydujemy jak bardzo szybko chcemy go osiągnąć. Wiadomo także, że przy większym założeniu zrzucenia danej liczby kilogramów ten czas będzie się wydłużał, jest to jednak bardzo dobre. Nigdy nie podejmujmy zbyt radykalnych diet, bo same będziemy się przy nich męczyć, a może spowodują one uszczerbek na naszym zdrowiu. Zatrzymanie okresu to tylko jedna z takich niepożądanych skutków szybkiego i niezdrowego odchudzania.

Pamiętajmy więc o tym, a nie głodźmy się na siłę, bo na pewno nie wyjdzie nam to na dobre, a efekt jojo zadba o to, byśmy po pewnym czasie wróciły do swojej wagi. Nawet jeżeli działamy pod presją czasu, nie warto odchudzać się zbyt gwałtownie, bo może dać to zupełnie inne efekty od zamierzanych. Na pewno każda z nas zdaje sobie sprawę, jak taka dieta może być niebezpieczna dla naszego organizmu, więc warto się zastanowić czy wybieramy szybkie, czy też zdrowe odchudzanie. My zdecydowanie polecamy odchudzanie zdrowe, bo an pewno będziemy z niego bardziej zadowolone, a podczas samego przebiegu diety, będziemy czuć się o wiele lepiej niż podczas głodzenia, być może nawet nie zauważymy, jak szybko ubędzie nam tych zbędnych kilogramów.

Tagi dodane do tej notatki przez autora wpisu: , ,