Fitness to zdrowie!
    Fitness, czyli gimnastyka rekreacyjna. Jego początki wiążą się z rozwojem i rozpowszechnieniem aerobiku. Kolebką tego drugiego były Stany Zjednoczone. Za twórcę uważa się dziś niejakiego dr. Kennetha Coopera. W latach siedemdziesiątych lekarzem w narodowej agencji aeronautyki. Do jego zadań należało opracowanie programów kondycyjnych specjalnie dla amerykańskich astronautów. Ćwiczenia aerobowe, nazywane też tlenowymi mają na celu by układ krążenia i oddychania ćwiczącego pracował w ten sposób. Umożliwia to prawidłowe organizmu podczas wzmożonego wysiłku fizycznego. Specyficzną odmianą jest fitness. Są to ćwiczenia wykonywane w rytm muzyki. Obecnie niezwykle popularne wśród ludzi w różnym wieku. Za prekursorkę można uznać aktorkę Jane Fonde. Zaczęło się od nieszczęśliwego splotu zdarzeń. W 1979 podczas zdjęć do filmu,, Chiński syndrom’’ złamała nogę. Był to jej wielki osobisty dramat. Stawiał pod znakiem zapytania dalszą karierę. Za niecałe dwa miesiące miały się zacząć zdjęcia do kolejnego filmu. Niezwykle ważnego dla Fondy. Czasu na dojście do pełnej sprawności było dramatycznie mało. Szukając złotego środka, udała się do klubu gdzie prowadzono zajęcia gimnastyczne dla kobiet zakłady bukmacherskie. Ten sposób ćwiczeń był o tyle nowatorski, że towarzyszyła mu muzyka dyskotekowa. W dzisiejszych czasach panuje bardzo wiele chorób i jesteśmy narażeni na bardzo dużo wypadków samochodowych czy wypadków przy pracy. Zdrowie jest najważniejszą wartością i trzeba o nie dbać. Bardzo dużo osób nie odżywia się odpowiednio, przez co często chorują. Ich diety nie dostarczają Im odpowiedniej ilości substancji odżywczych, witamin i mikroelementów. Odpowiednio skonstruowana dieta do podstawa w życiu każdego człowieka. Wiele osób poprzez to, że nie mają odpowiedniej diety mają niedowagę lub nadwagę. Nadwaga czy otyłość to obecnie najbardziej powszechne schorzenie dla krajów wysoko rozwiniętych. W pokarmach sprzedawanych w Fast foodach czy różnego rodzaju knajpach jest bardzo dużo pustych kalorii. Bardzo popularne stało się odchudzanie, czyli sposoby na zrzucenie nadwagi. Jest bardzo wiele ziół, leków i diet ułożonych specjalnie pod odchudzanie. Jednak najważniejszym czynnikiem, który wpłynie na znacznie na zmniejszenie się otyłości jest zwiększenie aktywności ruchowej. Tylko ruch pozwala na spalenie zbędnych kalorii. To był strzał w dziesiątkę. Nie minął tydzień, a odczuła już pierwsze symptomy poprawy. Po dwóch miesiącach pełni formy stanęła przed kamerą, gotowa do kolejnych wyzwań. W Polsce pierwszy klub fitness powstał w 1983 roku. Fitness Klub "POD SKOCZNIĄ" w Warszawie, bo tak brzmiała jego nazwa, mimo niezbyt szerokiej oferty przyciągnął tłumy amatorów ćwiczeń w rytm siłownię jako alternatywne zajęcia dla mężczyzn. Z czasem powstały też gabinety masażu, saunie suche, parowe. Wachlarz usług ciągle się zwiększał. Właściciele robili wszystko by przyciągnąć i zaspokoić oczekiwania klientów. Obecnie, zwłaszcza w większych miastach jest to niezwykle popularna rekreacji. Nawet w sobotni ranek kluby są pełne. zakłady sportowe Menadżerowie firm, asystentki w dużych korporacjach, wszyscy oni lubią zakończyć męczący tydzień formą relaksu fizycznego.

Płaski brzuch

Zgrabna sylwetka zależy tylko od nas. Na co jednak zwracamy głównie uwagę podczas odchudzania? Na pewno jest to brzuch, gdyż to właśnie tutaj najszybciej odkłada się tłuszcz i sprawia, że nie czujemy się w swojej skórze dobrze. Odstający brzuch przeszkadza przede wszystkim w obcisłych bluzkach i sukienkach, na pewno wtedy nie zachęcamy naszym wyglądem. Musimy więc pamiętać o naszym brzuszku, aby zawsze wyglądał płasko, bo wtedy same będziemy czuć się w swoim ciele dobrze. Aby jednak osiągnąć efekt płaskiego brzucha musimy się sporo natrudzić. Na pewno musimy zacząć od diety, jeżeli na naszym brzuchu magazynuje się tłuszcz, bez tego ani rusz. Musimy więc na początku zrzucić parę kilogramów, żeby utworzyć odpowiedni podkład dla naszego płaskiego, wysportowanego brzuszka. Gdy uda nam się zrzucić już tłuszcz z brzucha, trzeba się troszkę ruszyć, aby odpowiednio go wyprofilować. Pomoże nam w tym też specjalna dieta, która nie tylko spowoduje ubytek wagi, ale także pozwoli, aby mięśnie w naszym brzuchu szybko i odpowiednio się rozwijały, co jest dla nas kluczem do sukcesu. Wyprofilowanie mięśni na brzuch na pewno nie jest łatwym zadaniem i wymaga od nas przede wszystkim cierpliwości.

Ani rusz bez codziennych ćwiczeń, od samej diety mięśnie na naszym brzuchu na pewno się nie pojawią. Każda z nas w swoim ciele chce czuć się i wyglądać dobrze, a spory na to wpływa ma wygląd naszego brzucha. Ważne jest więc, aby o nim pamiętać, bo jest on często powodem wielu problemów. Jednak musimy pamiętać, że to właśnie z brzucha najłatwiej jest zrzucić zbędne kilogramy, bo to on jest najbardziej podatny na ćwiczenia i dobrze dostępny. To pozwala nam na dość szybkie odchudzanie pod warunkiem odpowiedniej diety i oczywiście dużej dawki ruchu. Płaski brzuch może mieć każda z nas, jednak warto by było udać się na siłownie, gdyż tam najłatwiej wytrenować mięśnie brzucha. Płaski brzuch to kwestia paru tygodni, w zależności oczywiście od tego, z jaką nadwagą zaczynamy treningi. Jeżeli nie jest ona zbyt duża, efekt będzie bardzo szybko widoczny, pod warunkiem, że włożymy w dietę i ćwiczenia wszystkie nasze siły.

Ćwiczenia

Aby schudnąć, musimy pamiętać, że nie wystarczy nam zwykła dieta, a na pewno nie da ona bardzo szybkich rezultatów, które uzyskamy, stosując ćwiczenia. Takie ćwiczenia powinny być nakierowane na daną część czy też części ciała, które chcemy wymodelować, bo po prosto one tego potrzebują. Czasami odchudzanie może nie dać odpowiedni efektów, bo pojawia się cellulit, który można zlikwidować tylko dzięki systematycznych i intensywnym ćwiczeniom. Powinniśmy zwrócić uwagę na ćwiczenia o nazwie ABS. Są one dobre szczególnie ze względu na to, że uprawia się je co dwa dni, dzięki czemu możemy zaoszczędzić sporo czasu, jest to ważne, gdy po prostu go nie mamy, a musimy schudnąć. ABS to zestaw odpowiednio dobranych ćwiczeń, które oddziałują przede wszystkim na mięśnie brzucha, gdyż to własne tutaj zbiera się największa ilość tłuszczu i stąd jest bardzo ciężko go zrzucić. ABS gwarantuje sukces przy systematycznych stosowaniu. Składa się on z kilki poziomów, najlepiej będzie jeżeli zaczniemy od pierwszego. Może to wydać się śmieszne, jednak te ćwiczenia naprawę pobudzają nasze mięśnie i następnego dnia odczujemy silne zakwasy. Mimo że ćwiczenia ABS zabierają nam około 4 minut co dwa dni, to dają znakomite efekty, warto więc zwrócić na nie uwagę, gdy jesteśmy na diecie i chcemy szybko schudnąć.

Bardzo ciekawa jest także szósta Weidera, która także bardzo silnie oddziałuje na mięśnie brzucha, ale także nóg. Jednak jej minusem jest systematyczność, ćwiczenia musimy wykonywać codziennie, co jest bardzo uciążliwe, gdyż z każdym dniem jest ich coraz więcej, a przy końcu czas poświęcany na ćwiczenia może wynosić nawet 40 minut. Na pewno nie jest to zachęcająca wiadomość, jednak szóstka Weidera także gwarantuje sukces. Trzeba jednak podkreślić, że bardzo ciężko jest wytrzymać do ostatniego dnia, gdyż nasze zakwasy na brzuchu nie mają nawet czasu odpocząć, przez co kolejne ćwiczenia są po prostu bolesne. Jednak jeżeli chcemy schudnąć, musimy się troszkę poświęcić. Szczegółowe plany tych ćwiczeń znajdziecie państwo na internecie. Na pewno nie zawiedziecie się na nich, są one bowiem dokładnie sprawdzone. Mają wiele pozytywnych opinii wśród internautów, już niejednemu pomogły w odchudzaniu.

Chcesz schudnąć? Rusz się z kanapy!


Aktywność fizyczna to podstawa odchudzania. Aby zmniejszyć ilość tkanki tłuszczowej musimy spalić te kalorie. Najłatwiej dokonać tego uprawiając sport. I nie chodzi tu o szachy! Wysiłek, wysiłek i jeszcze raz wysiłek fizyczny to klucz do sukcesu. Nie chodzi tylko o spalanie. Odchudzając się, tak naprawdę nie chodzi nam o spalenie kalorii i głodzenie się, ale o przyspieszenie metabolizmu.

Głodzenie się może nawet doprowadzić do przeciwnego efektu, niż zamierzyliśmy, bowiem organizm będzie się bronił przed takim okresem głodu, i jak za czasów, kiedy jedzenia nie było w sklepach, a każdemu człowiekowi groziła śmierć głodowa, organizm może zareagować całkowitym spowolnieniem metabolizmu! I co wtedy? Na nic głodówka, nie będzie trawienia w szybkim tempie nagromadzonego tłuszczu. A zagłodzić się przecież nie chcemy, więc kiedy damy sobie spokój z głodówką, która nic nie dała, możemy nawet i przytyć! Organizm bowiem odczyta to jako sygnał do robienia zapasów na kolejny okres głodu. Poza tym spowolniony metabolizm wcale nie jest łatwo rozruszać znowu do poziomu sprzed diety. Tak czy siak, głodówki nie są polecaną formą gubienia nadwagi, bo są niezdrowe i nieskuteczne.

Co innego sport. Uprawianie sportu to podstawa zdrowia, nie tylko gubienia nadwagi. Sprawność daje nam lepsze życie, poza tym przyspiesza metabolizm, a właśnie o to nam chodzi. Sprawne trawienie to najlepsza gwarancja, że nawet jeśli nie uda nam się powstrzymać i zjemy jakiś produkt zakazany w diecie, czy to słodycze, czy kawałek ciasta, to nie przytyjemy, gdyż zostanie on szybko strawiony. Dlatego zaczynając dietę przede wszystkim warto zacząć od aktywności fizycznej. Dodatkowym jej atutem jest ogólny pozytywny wpływ na stan organizmu, a także wytwarzanie się hormonów szczęścia, które poprawiają humor. Polecamy aktywność na świeżym powietrzu, w lesie czy parku, jest to aktywność, która dostarcza dodatkowo zbawiennego tlenu, lepiej się czujemy również pod wpływem promieni słonecznych.

Czy warto się odchudzać.


Otyłych osób lub z nadmierna wagą jest coraz więcej. Otyłość stała się chorobą nowoczesną i dotyka, niemal każde społeczeństwo.

W wielu krajach uważana jest za epidemię. Niestety niewiele osób wie, iż otyłość będzie miała swoje skutki w późniejszych latach. Warto zatem zwrócić uwagę na to ile ważymy, a gdy ważymy za dużo warto wprowadzić w nasze życie jakąś dietę, nie musi być to dieta odchudzająca. Ważne jest aby niemal każdy z nas postarał się utrzymać odpowiednią dla siebie wagę. Wagę tą łatwo można sprawdzić poprzez specjalny indeks masy ciała. Obliczony indeks wskaże nam, jaka jest optymalna waga na metr kwadratowy ciała. Warto pilnować swojej wagi i warto się odchudzać jeśli mamy otyłość.

Otyłość w długim czasie możę pwodować wiele chorób. Jedną z takich chorób może być cukrzyca, choroby naczyn krwionośnych a także groźne choroby serca czy wątroby. Otyłość powoduje bardzo często depresję, a także ma złe skutki w życiu codziennym czy pracy. Przez otyłość możemy nasz organizm doprowadzić do wewnętrzenego wyniszczenia, a nawet śmierci. Optymalna waga za to pozwoli nam czuć się swobodnie. Warto zatem się odchudzać w razie konieczności. Musimy jednak uważać na to aby dobrać odpowiednią dietę. Nie wierzmy w każdą cudowną dietę, diet takich nie ma. Każdy organizm jest inny, ma różny metabolizm i rózne receptory odpowiedzialne za wagę naszego ciała. Dlatego niektóre diety nie tylko nam nie pomogą, ale nawet zaszkodzą. Jeśli nie jesteśmy pewni jaką dietą oodchudzającą zastosować, warto udać się do lekarza specjalisty. Dzieki niemu będziemy mogli dobrać optmalną dietę. Lekarz taki doradzi nam również jak prawidłowo odżywiać sie po skończonej diecie, aby nie nastąpił efekt jo – jo. Sama dieta nie przyniesie nam efektu, jeśli nie wspomożemy ją ćwiczeniami fizycznymi. To bardzo ważne, aby naszemu organizmowi zapewnić ruch. Ruch to nie tylko gwarancja, że nasza dieta zadziała, ale także samo zdrowie. Ruch zalecany jest przez każdego lekarza. Warto się zatem odchudzać, bo optymalna waga to zdrowie na wiele lat.

Dieta a wysiłek fizyczny.


Chcąc zrzucić zbędne kilogramy stosujemy wiele rodzajów diety odchudzającej. Diet jest bardzo dużo i zawsze jest problem z dobraniem tej optymalnej. Czasami potrzeba wiele prób aby znaleźć tą co nam pasuje. Przy odchudzaniu bardzo ważne jest odpowiednie dobranie składników odżywczych, unikanie tłuszczy oraz cukrów, ale równie istotnym czynnikiem odchudzania jest ruch. Wielu naukowców twierdzi, że wystarczy zdrowo się odżywiać i codziennie biegać a unikniemy zbędnych kilogramów. Nie ma diety cud, której stosowanie pozwoli zrzucić nam zbędne kilogramy, nie ma też cudownych tabletek odchudzających, które można kupić w internecie lub aptekach. Również nie działają herbatki odchudzające same z siebie.

Dieta to przede wszystkim wysiłek i takim wysiłkiem jest ruch. Każdy rodzaj ruchu jest dobrym wspomagaczem odchudzania, czasami ma nawet decydujące znaczenie na naszą kurację odchudzającą. Powinniśmy codziennie lub co drugi dzień wykonywać jakiekolwiek ćwiczenia. Może to być prosta gimnastyka, można zapisać się na aerobik lub też trenować samodzielnie w domu. Dla bardziej wytrwałych i tych co chcą osiągnąć szybko wyniki polecam, bieganie. Bieganie to jedna z najlepszych form sprawnościowych. Dzięki temu nie tylko szybko wspomożemy nasze odchudzanie, ale także dotlenimy nasze ciało, a co za tym idzie, polepszymy nasze samopoczucie. Pamiętajmy, że żadna dieta odchudzająca bez wysiłku fizycznego nie przyniesie nam rezultatów. Potwierdziły to już wszystkie instytucje zdrowotne na całym świecie.

Nawet w specjalnych ośrodkach dla otyłych, ruch jest podstawą każdej kuracji odchudzającej. Przy wysiłku fizycznym i ograniczeniu niezdrowych składników spożywczych możemy uniknąć nadmiernej otyłości i wrócić do optymalnej wagi, nie ryzykując przy tym efektu jo – jo, który jest tak częsty w śród odchudzających się osób. Wystarczy spojrzeć na sportowców, zachowują oni swoją optymalną wagę gdyż dużo ćwiczą i przestrzegają diety opartej na warzywach i owocach. Dieta odchudzająca i ruch to pewny sukces na zrzucenie zbędnych kilogramów.

Otyłość uznawana jest na całym świecie jako choroba dziś już nawet jako epidemia. Powoduje nie tylko wyniszczenie organizmu, ale także wiele chorób. Przy otyłości bardzo często występują choroby sercowe, choroby wieńcowe, cukrzyca czy stany zawałowe. Otyłość jest także powodem wielu zgonów na całym świecie. Ludzie otyli szybciej umierają nie tylko ze względu na choroby ale […]

Diabetologia jest to nauka, która zajmuje się badaniami nad odchudzaniem, która pomaga nam schudnąć i wytrwać w danej wadze. Na pewno w Polsce nie jest ona jeszcze tak bardzo rozpowszechniona, pewnie z tego powodu, że nadwaga nie jest naszym narodowym problemem. W Polsce do diabetologa wybierają się zazwyczaj osoby bardzo otyłe, które nie mogą w […]

Zakaz kopiowania tekstu bez zgody autora.