Fitness to zdrowie!
    Fitness, czyli gimnastyka rekreacyjna. Jego początki wiążą się z rozwojem i rozpowszechnieniem aerobiku. Kolebką tego drugiego były Stany Zjednoczone. Za twórcę uważa się dziś niejakiego dr. Kennetha Coopera. W latach siedemdziesiątych lekarzem w narodowej agencji aeronautyki. Do jego zadań należało opracowanie programów kondycyjnych specjalnie dla amerykańskich astronautów. Ćwiczenia aerobowe, nazywane też tlenowymi mają na celu by układ krążenia i oddychania ćwiczącego pracował w ten sposób. Umożliwia to prawidłowe organizmu podczas wzmożonego wysiłku fizycznego. Specyficzną odmianą jest fitness. Są to ćwiczenia wykonywane w rytm muzyki. Obecnie niezwykle popularne wśród ludzi w różnym wieku. Za prekursorkę można uznać aktorkę Jane Fonde. Zaczęło się od nieszczęśliwego splotu zdarzeń. W 1979 podczas zdjęć do filmu,, Chiński syndrom’’ złamała nogę. Był to jej wielki osobisty dramat. Stawiał pod znakiem zapytania dalszą karierę. Za niecałe dwa miesiące miały się zacząć zdjęcia do kolejnego filmu. Niezwykle ważnego dla Fondy. Czasu na dojście do pełnej sprawności było dramatycznie mało. Szukając złotego środka, udała się do klubu gdzie prowadzono zajęcia gimnastyczne dla kobiet zakłady bukmacherskie. Ten sposób ćwiczeń był o tyle nowatorski, że towarzyszyła mu muzyka dyskotekowa. W dzisiejszych czasach panuje bardzo wiele chorób i jesteśmy narażeni na bardzo dużo wypadków samochodowych czy wypadków przy pracy. Zdrowie jest najważniejszą wartością i trzeba o nie dbać. Bardzo dużo osób nie odżywia się odpowiednio, przez co często chorują. Ich diety nie dostarczają Im odpowiedniej ilości substancji odżywczych, witamin i mikroelementów. Odpowiednio skonstruowana dieta do podstawa w życiu każdego człowieka. Wiele osób poprzez to, że nie mają odpowiedniej diety mają niedowagę lub nadwagę. Nadwaga czy otyłość to obecnie najbardziej powszechne schorzenie dla krajów wysoko rozwiniętych. W pokarmach sprzedawanych w Fast foodach czy różnego rodzaju knajpach jest bardzo dużo pustych kalorii. Bardzo popularne stało się odchudzanie, czyli sposoby na zrzucenie nadwagi. Jest bardzo wiele ziół, leków i diet ułożonych specjalnie pod odchudzanie. Jednak najważniejszym czynnikiem, który wpłynie na znacznie na zmniejszenie się otyłości jest zwiększenie aktywności ruchowej. Tylko ruch pozwala na spalenie zbędnych kalorii. To był strzał w dziesiątkę. Nie minął tydzień, a odczuła już pierwsze symptomy poprawy. Po dwóch miesiącach pełni formy stanęła przed kamerą, gotowa do kolejnych wyzwań. W Polsce pierwszy klub fitness powstał w 1983 roku. Fitness Klub "POD SKOCZNIĄ" w Warszawie, bo tak brzmiała jego nazwa, mimo niezbyt szerokiej oferty przyciągnął tłumy amatorów ćwiczeń w rytm siłownię jako alternatywne zajęcia dla mężczyzn. Z czasem powstały też gabinety masażu, saunie suche, parowe. Wachlarz usług ciągle się zwiększał. Właściciele robili wszystko by przyciągnąć i zaspokoić oczekiwania klientów. Obecnie, zwłaszcza w większych miastach jest to niezwykle popularna rekreacji. Nawet w sobotni ranek kluby są pełne. zakłady sportowe Menadżerowie firm, asystentki w dużych korporacjach, wszyscy oni lubią zakończyć męczący tydzień formą relaksu fizycznego.
« Starsze wpisy

Diety

Istnieje bardzo wiele rodzajów diet, dlatego na pewno każdy znajdzie coś dla siebie. Jeżeli zaczynamy się odchudzać, to pamiętajmy o diecie, bo to dzięki niej możemy łatwo i szybko schudnąć. Nasze posiłki powinny zawierać odpowiednią ilość kalorii, w ten sposób ograniczymy sobie przypływ niepotrzebnego tłuszczu odkładającego się w naszych udach czy pośladkach. Istnieje bardzo wiele rodzajów diet, na pewno na początku poszukiwania odpowiedniej dla nas diety, zaczniemy w internecie. Jest tam mnóstwo diet, jednak miejmy do nich ograniczone zaufanie, gdyż często to same osoby, wymyślają diety, które mogą być nieskuteczne, a czasami nawet szkodliwe dla zdrowia. Lepiej po dietę udać się do dietetyka, który dostosuje ją do nas i sprawi, że szybko i bezpiecznie pozbędziemy się zbędnych kilogramów. Dietetykowi możemy jak najbardziej ufać, gdyż specjalizuje się on w odchudzaniu, jest niejako lekarzem.

Diety mogą być kaloryczne, czyli ograniczające liczbę zjadanych kalorii dziennie. Takie diety są zazwyczaj skutecznie, gdyż chudniemy, gdy przez dłuższy czas utrzymujemy niski bilans energetyczny. Do tego ćwiczenia, i na pewno efekt mamy murowany, nasza sylwetka na tym znacznie zyska. Istnieją także diety, które opierają się na jednym, głównym składniku, który bardzo często się spożywa, praktycznie na każdy posiłek. Diety są dobre wtedy, gdy podczas ich stosowania nie odczuwamy głodu, czyli dyskomfortu, który odbiera nam energię i chęć do działania. Na pewno nie powinno tak być, gdyż głodząc się, niszczymy także nasz organizm, a i wywołujemy późniejszy efekt jojo. Trzeba się przed nim bardzo wystrzegać, dlatego raczej unikajmy głodzenia się podczas diety, jedzmy mało, ale często i systematycznie. Diety powinni więc zawierać dużo posiłków, ale mało kalorycznych, to pomoże nam schudnąć, a nawet powinniśmy chudnąć tylko w ten sposób. Na pewno w świecie miliona diet, każdy znajdzie coś dla siebie, coś dzięki czemu schudnie. Jeżeli tak się stania, podzielmy się nasza dietą z innymi ludźmi, niech oni także chudną i cieszą się z wymarzonej sylwetki.

Waga

Być może dla wielu z nas waga jako przedmiot, nie stanowi przyjaciela. Na wagę wchodzimy wówczas, gdy chcemy poznać swój ciężar, wtedy gdy się go obawiamy. Na pewno żadna szczupła osoba nie wchodzi na wagę co tydzień, bo widzi, że ona się po prostu nie zmienia. Takim osobom można tylko pozazdrościć, jednak znaczna część ludzi musi poznać wagę bliżej, bo to w końcu na niej można dojrzeć efekty swojego odchudzania się, jest ona więc także powodem wielu szczęśliwych chwil w życiu człowieka. Waga nie musi stanowić dla nas problemu wówczas, gdy odpowiednio o siebie dbamy, gdy po prostu nie mamy się czego obawiać. Taki efekt stabilizacji można osiągnąć po odchudzaniu, jeżeli tylko podczas niego przestrzegaliśmy wszystkich wyznaczonych przez siebie reguł. Waga składa się z tarczy, na której ukazuje się ciężar naszego ciała oraz z podstawki, na którą stajemy. Jest ona specjalnie wyważona, aby ukazać właściwy ciężar naszego ciała.

Musimy wziąć sobie wagę za przyjaciółkę i zacząć z nią współpracować, bo to na niej widoczne są efekty naszego odchudzania. Podczas stosowania diety, nasza waga początkowo drastycznie spada, ale w pewnym momencie zatrzymuje się na pewien czas. Jest to często moment zwątpienia wielu ludzi, a nie powinno tak być, czasem warto więc nie sugerować się wagą. Jest to tak zwany moment krytyczny, który występuje prawie podczas każdego odchudzania, nie da się go w żaden sposób uniknąć. Musimy o tym pamiętać, bo gdy nasza waga przez parę dni pokazuje taką samą wagę, mimo stosowanej aktualnie diety, to wcale nie oznacza że się zepsuła, tylko po prostu my przestaliśmy tymczasowo chudnąć. Organizm w ten sposób się zabezpiecza, tworzy zapasy. Nasza waga jest dla nas bardzo ważna, dlatego powinniśmy odpowiednio o nią dbać. Przemyjmy ją od czasu do czasu, a na pewno także naszym stopom wyjdzie to na dobre. Nasza waga powinna być bardzo ważnym elementem naszego odchudzania, jednak nie wchodźmy na nią codziennie, bo efekty na pewno nie będą szybko widoczne, a my możemy się tylko zniechęcić do odchudzania.

Spadek wagi

Podczas diety warto zwrócić uwagę jak szybko spada nasza waga. Powinno nas zaniepokoić, jeżeli dzieje się to zbyt szybko, bo może to być bardzo niebezpieczne dla naszego organizmu. Spadek wagi jest niekorzystny wtedy, gdy jest bardzo gwałtowny, a dodatkowo pojawia się niebezpieczeństwo wystąpienia efektu jojo, przez którego wszystkie nasze starania mogą pójść na marne. Duże znaczenie ma więc jakość naszej diety. Dieta powinna być powolna, niezbyt gwałtowna, wtedy nasz organizm powoli będzie przyzwyczajał się do swojej mniejszej wagi, będzie w stanie to zaakceptować. Diety bardzo powolne są więc dla niego korzystne, mimo że może dla nas nie za bardzo. Warto jednak odchudzać się przez dłuższy czas wiedząc, że nie jest to szkodliwe dla naszego zdrowia i nie ma nie niego złego wpływu. Spadek wagi jest niejako naszym celem, to jednak my decydujemy jak bardzo szybko chcemy go osiągnąć. Wiadomo także, że przy większym założeniu zrzucenia danej liczby kilogramów ten czas będzie się wydłużał, jest to jednak bardzo dobre. Nigdy nie podejmujmy zbyt radykalnych diet, bo same będziemy się przy nich męczyć, a może spowodują one uszczerbek na naszym zdrowiu. Zatrzymanie okresu to tylko jedna z takich niepożądanych skutków szybkiego i niezdrowego odchudzania.

Pamiętajmy więc o tym, a nie głodźmy się na siłę, bo na pewno nie wyjdzie nam to na dobre, a efekt jojo zadba o to, byśmy po pewnym czasie wróciły do swojej wagi. Nawet jeżeli działamy pod presją czasu, nie warto odchudzać się zbyt gwałtownie, bo może dać to zupełnie inne efekty od zamierzanych. Na pewno każda z nas zdaje sobie sprawę, jak taka dieta może być niebezpieczna dla naszego organizmu, więc warto się zastanowić czy wybieramy szybkie, czy też zdrowe odchudzanie. My zdecydowanie polecamy odchudzanie zdrowe, bo an pewno będziemy z niego bardziej zadowolone, a podczas samego przebiegu diety, będziemy czuć się o wiele lepiej niż podczas głodzenia, być może nawet nie zauważymy, jak szybko ubędzie nam tych zbędnych kilogramów.

Diabetologia

Diabetologia jest to nauka, która zajmuje się badaniami nad odchudzaniem, która pomaga nam schudnąć i wytrwać w danej wadze. Na pewno w Polsce nie jest ona jeszcze tak bardzo rozpowszechniona, pewnie z tego powodu, że nadwaga nie jest naszym narodowym problemem. W Polsce do diabetologa wybierają się zazwyczaj osoby bardzo otyłe, które nie mogą w żaden sposób poradzić sobie ze swoją nadwagą. Osoby, które mają kilka kilogramów do zrzucenia, próbują schudnąć same w domowym zaciszu, nie wybierają się do diabetologa uważając, że jest on nim po prostu nie potrzebny. Takie podejście na pewno nie jest dobre, bo z każdym zamiarem zrzucenia wagi powinniśmy udać się do diabetologa. Odchudzanie jest procesem bardzo złożonym i jeżeli nie będziemy stosować w odpowiedni sposób danej diety, może się to odbić na naszym zdrowiu. Odchudzanie może zniszczyć nasz organizm, dlatego zawsze gdy chcemy schudnąć, musimy udać się do diabetologa.

Odchudzanie z takim lekarzem będzie tez na pewno przyjemniejsze, będziemy wiedzieć, że ktoś ma kontrole nad tym wszystkim, że naprawdę jesteśmy w stanie osiągnąć swój cel czyli schudnąć. Jeżeli odchudzamy się sami nie mamy aż takiej motywacji, nie jesteśmy też w stanie o wszystko szczegółowo zadbać. Diabetolog rozpisze dla nas dietę w sposób dopasowany do naszego trybu życia i na pewno nie pozwoli, abyśmy między posiłkami czuły się głodne. Jest to wielki plus diet dopasowanych do pacjenta, bo naprawdę pozwalają one zdrowo schudnąć, mimo że zazwyczaj odchudzanie trwa wtedy troszkę dłużej. Warto jednak to zrobić i wybrać się do diabetologa, bo wtedy będziemy mieć pewność, że dobrze dobraliśmy dietę i jesteśmy w stanie stosując ją, schudnąć. Diabetolog na pewno poleci nam także abyśmy zaczęli uprawiać jakiś sport, gdyż ruch na pewno dobrze nam zrobi, a nie zaszkodzi. Z jego pomocą, szybko osiągniemy swój cel i będziemy mogli cieszyć się zgrabną sylwetką do czasu, aż znowu nie będziemy zmuszeni się odchudzać, bo co jakiś czas po prostu wracamy do swojej wagi, a temu procesowi jest bardzo trudno zapobiec.

Efekt Jojo

Na pewno żadna z nas po tygodniach spędzonych na odchudzaniu, nie chce szybko utracić tego efektu swoich starań. Powrót do starej wagi, a nawet lekkie zgrubnięcie ponad nią, jest właśnie efektem jojo. Efekt jojo następuje zazwyczaj około miesiąca od wcześniejszego odchudzania. Tak naprawdę powinniśmy cały czas żyć na takiej diecie, aby utrzymywać stałą wagę, ani nie chudnąć ani nie grubnąć.

Zdrowy żołądek pracuje solidnie, trawiąc pokarmy. Na pewno niestrawność dieta jest warta uwagi, dieta w chorobach układu krążenia wszystkim pomaga. Catering dietetyczny Radom to podstawa radości. Dieta lowFODMAPs IBS pomaga osobom uprawiającym sport. Osoby leniwe zamawiają catering dieta Warszawa i także chudną błyskawicznie.

Także taka dieta może nie być łatwa, więc intensywne odchudzanie może nie być tylko krótkim okresem w naszym życiu, ale może znacznie na nie wpłynąć. Efekt jojo pojawia się dlatego, że nasz organizm po odchudzaniu jest przemęczony, nie funkcjonuje poprawnie, czuje, że brakuje mu energii. Dlatego też wszystkie nadwyżki kalorii zamienia od razu w tłuszcz, który powoduje grubnięcie. Zabezpiecza się w ten sposób, przed kolejnym odchudzaniem, czyli okresem, w którym będzie miał mniej kalorii niż zwykle. Jest to być może błędne koło, jednak w taki sposób funkcjonuje nasz organizm i nic nie jesteśmy w stanie na to poradzić. Musimy jednak wiedzieć, że efektu jojo da się uniknąć przynajmniej w jakimś stopniu. Po pierwsze podczas diety nie powinniśmy się głodzić, gdyż może daje to i szybkie efekty, ale powoduje właśnie późniejszy efekt jojo. Nie jest to więc właściwe, powinniśmy jeść mniejsze posiłki, ale znacznie częściej tak, abyśmy nigdy nie odczuwali głodu.

Starajmy się raczej jeść dopiero wtedy, gdy czujemy się głodni, a nie wtedy, gdy po prostu mamy na coś smak, bo w ten sposób na pewno nie schudniemy. Efekt jojo może mieć więc przykre skutki, starajmy się więc go uniknąć. Na rynku istnieje wiele preparatów, które nam w tym pomogą, gwarantują one, że po odchudzaniu efekt jojo po prostu się nie pojawi. Na pewno w jakiś sposób oddziałują one na nasz organizm, jednak wiele zależy po prostu od nas i od tego, jak dużo będziemy jeść. Nie są to żarty, bo tego efektu możemy po prostu sami uniknąć. Wystrzegajmy się przede wszystkim słodyczy, gdyż to właśnie przez nie najwięcej grubniemy. Przez jedzenie kromek z szynką i serem, owoców, na pewno nie zgrubniemy tak, jak przez słodycze. Jeżeli będziemy umieli powiedzieć im dość, to efekt jojo na pewno się u nas nie pojawi.

« Starsze wpisy

Otyłość czy nadmierna waga to jedna z głównych chorób dzisiejszego społeczeństwa. Wiele osób zmaga się z tym problemem od lat i nie może osiągnąć zadowalających wyników. Niestety nie ma złotego sposobu na tą przypadłość i każdy musi wypracować swoją drogę. Problem w tym iż przytyć można szybko, gorzej jest zrzucić zbędne kilogramy lub wrócić do […]

Dieta to nie tylko ograniczenie spożywania danych posiłków, czyli ich ilości. W diecie bardzo duże znaczenie ma także jakość zjadanych przez nas produktów, a jest to wręcz kluczowe do uzyskania odpowiednich rezultatów. Na pewno każdy z nas uwielbia słodycze, nawet jeżeli nie je ich za często, to mimo wszystko z przyjemnością po nie sięga. Musimy […]

Zakaz kopiowania tekstu bez zgody autora.