Fitness to zdrowie!
    Fitness, czyli gimnastyka rekreacyjna. Jego początki wiążą się z rozwojem i rozpowszechnieniem aerobiku. Kolebką tego drugiego były Stany Zjednoczone. Za twórcę uważa się dziś niejakiego dr. Kennetha Coopera. W latach siedemdziesiątych lekarzem w narodowej agencji aeronautyki. Do jego zadań należało opracowanie programów kondycyjnych specjalnie dla amerykańskich astronautów. Ćwiczenia aerobowe, nazywane też tlenowymi mają na celu by układ krążenia i oddychania ćwiczącego pracował w ten sposób. Umożliwia to prawidłowe organizmu podczas wzmożonego wysiłku fizycznego. Specyficzną odmianą jest fitness. Są to ćwiczenia wykonywane w rytm muzyki. Obecnie niezwykle popularne wśród ludzi w różnym wieku. Za prekursorkę można uznać aktorkę Jane Fonde. Zaczęło się od nieszczęśliwego splotu zdarzeń. W 1979 podczas zdjęć do filmu,, Chiński syndrom’’ złamała nogę. Był to jej wielki osobisty dramat. Stawiał pod znakiem zapytania dalszą karierę. Za niecałe dwa miesiące miały się zacząć zdjęcia do kolejnego filmu. Niezwykle ważnego dla Fondy. Czasu na dojście do pełnej sprawności było dramatycznie mało. Szukając złotego środka, udała się do klubu gdzie prowadzono zajęcia gimnastyczne dla kobiet zakłady bukmacherskie. Ten sposób ćwiczeń był o tyle nowatorski, że towarzyszyła mu muzyka dyskotekowa. W dzisiejszych czasach panuje bardzo wiele chorób i jesteśmy narażeni na bardzo dużo wypadków samochodowych czy wypadków przy pracy. Zdrowie jest najważniejszą wartością i trzeba o nie dbać. Bardzo dużo osób nie odżywia się odpowiednio, przez co często chorują. Ich diety nie dostarczają Im odpowiedniej ilości substancji odżywczych, witamin i mikroelementów. Odpowiednio skonstruowana dieta do podstawa w życiu każdego człowieka. Wiele osób poprzez to, że nie mają odpowiedniej diety mają niedowagę lub nadwagę. Nadwaga czy otyłość to obecnie najbardziej powszechne schorzenie dla krajów wysoko rozwiniętych. W pokarmach sprzedawanych w Fast foodach czy różnego rodzaju knajpach jest bardzo dużo pustych kalorii. Bardzo popularne stało się odchudzanie, czyli sposoby na zrzucenie nadwagi. Jest bardzo wiele ziół, leków i diet ułożonych specjalnie pod odchudzanie. Jednak najważniejszym czynnikiem, który wpłynie na znacznie na zmniejszenie się otyłości jest zwiększenie aktywności ruchowej. Tylko ruch pozwala na spalenie zbędnych kalorii. To był strzał w dziesiątkę. Nie minął tydzień, a odczuła już pierwsze symptomy poprawy. Po dwóch miesiącach pełni formy stanęła przed kamerą, gotowa do kolejnych wyzwań. W Polsce pierwszy klub fitness powstał w 1983 roku. Fitness Klub "POD SKOCZNIĄ" w Warszawie, bo tak brzmiała jego nazwa, mimo niezbyt szerokiej oferty przyciągnął tłumy amatorów ćwiczeń w rytm siłownię jako alternatywne zajęcia dla mężczyzn. Z czasem powstały też gabinety masażu, saunie suche, parowe. Wachlarz usług ciągle się zwiększał. Właściciele robili wszystko by przyciągnąć i zaspokoić oczekiwania klientów. Obecnie, zwłaszcza w większych miastach jest to niezwykle popularna rekreacji. Nawet w sobotni ranek kluby są pełne. zakłady sportowe Menadżerowie firm, asystentki w dużych korporacjach, wszyscy oni lubią zakończyć męczący tydzień formą relaksu fizycznego.

Czy wystarczy sama dieta?


Do walki z otyłością, zwykły człowiek ma tylko jedno narzędzie, dieta. Dieta pomaga bardzo często osiągnąć optymalną wagę. Jest stosowana przez miliony osób na całym świecie z różnymi efektami. Dziś społeczeństwo w większości odżywia się bardzo niezdrowo i jest otyłe. Powoduje to wiele chorób sercowych, wieńcowych.

Otyłość staje się także problemem w życiu codziennym czy także pracy, jest chorobą, którą należy leczyć. Niestety stosowanie samej diety czasami nie wystarcza. Wiele osób wierzy w cudowne odchudzające tabletki, myśląc iż wystarczy je tylko połykać aby spalić zbędne kilogramy, niestety prawda jest inna. W diecie potrzebna jest silna wola, przestrzeganie zasad, wyrzekanie się wielu dań i pożywień, a także niezbędny jest ruch. Ruch naszego organizmu pomoże nam w walce z otyłością, spalimy zbędne kilogramy, dotlenimy mózg, rozruszamy zastygłe mięśnie. Wszystko to może nam zagwarantować sukces i pozbyć się otyłości. Niestety po skończonej diecie i osiągnięciu upragnionej wagi, spotyka nas bardzo często inna przypadłość, jest to efekt jo – jo.

Efekt jo – jo to wahania wagi w czasie diety i zaraz po diecie. Maja one różną skalę wahań, jednak skutkiem ich jest zawsze to iż przybywa nam wiele zbędnych kilogramów. Jest to zmora wszystkich tych, którzy włożyli w odchudzanie ogromny wysiłek i poświęcili temu dużo czasu. Efekt jo – jo jest często występującym problemem. Naukowcy prowadzący, różne badania, stwierdzili iż takie wahania wagi ciała mogą być bardzo niebezpieczne dla człowieka i jego organizmu. Efekt jo – jo może doprowadzić do chorób wieńcowych czy sercowych, a także powodować skutki śmiertelne. Naukowcy, starają się apelować do osób odchudzających się aby przestrzegali podstawowych założeń diet. Warto wybrać taka dietę, która jest przebadana klinicznie i zdrowa dla organizmu, musimy także kontrolować nasze zrzucanie wagi, tak aby nie przekraczała ona kilograma dziennie. Obowiązkowy jest codzienny ruch czy to w formie gimnastyki czy też w formie biegania czy też siłowni. Istotnym elementem jest także dalsze przestrzeganie diety i nie wracanie do starych przyzwyczajeń żywieniowych.

Jak stosować dietę.


Otyłość czy nadmierna waga to jedna z głównych chorób dzisiejszego społeczeństwa. Wiele osób zmaga się z tym problemem od lat i nie może osiągnąć zadowalających wyników. Niestety nie ma złotego sposobu na tą przypadłość i każdy musi wypracować swoją drogę. Problem w tym iż przytyć można szybko, gorzej jest zrzucić zbędne kilogramy lub wrócić do odpowiedniej wagi. Wiele osób, podejmuje się stosowania diety.

Dieta ma pomóc zrzucić zbędne kilogramy, wrócić do naszej optymalnej wagi a także pozwolić poczuć się lekko i zdrowo. Dieta to nie tylko odchudzanie, ale racjonalne żywieni, a przede wszystkim zdrowe dla organizmu. Stosowanie samej diety nie wystarczy, choć w książkach czy internecie znajdziemy tysiące a może nawet miliony diet. Niemal każda obiecuje nam schudnąć w kilka tygodni, jednak należy do tego podchodzić z dystansem. Dieta to przede wszystkim silna wola i ciężka praca, nie wystarczy jeść zdrowo i połykać różnego rodzaju wspomagacze, które to mają za nas wykonać całą pracę. Cudowna tabletka po której schudniemy, nie istnieje i długo jej ni będzie. Warto więc zastanowić się czy jesteśmy gotowi na zmianę przyzwyczajeń i ciężki wysiłek, który doprowadzi nas do osiągnięcia naszego celu. Dieta powinna, a nawet musi być wspomagana ćwiczeniami, dieta to nie tylko ograniczenie pewnego jedzenia. Wysiłek pozwoli nam na dobrą samo przemianę w organizmie a ponadto jest bardzo zdrowy dla naszego organizmu.

Nie tylko wspomoże nasza dietę ale także dotleni nasz umysł, pomoże nam się lepiej czuć, zaczniemy inaczej funkcjonować i zdobędziemy więcej energii. Dlatego też w każdej diecie jest ważny ruch, czy to w postaci aerobiku, siłowni czy też biegania. Każdy minimalny ruch pozytywnie wspomaga naszą dietę. Musimy wiedzieć, że każda dieta będzie skuteczna jeśli będziemy ją odpowiednio wspomagać. Nie wystarczy tylko ograniczyć jedzenia i pić odchudzające herbatki bądź tez cudowne tabletki, bez dyscypliny, silnej woli i ruchu, nasza dieta może nam nic nie pomóc i tylko zniechęci do zdrowego trybu życia.

Aby schudnąć, nie wystarczy chcieć. Nie wystarczy też łykać tabletki, choć niektóre reklamy bardzo chcą nas do tego przekonać. Niezbędna jest praca, ciężka praca, i wiele wyrzeczeń, ale na pewno warto, dla siebie, własnej satysfakcji, zdrowia, sprawności. Jest kilka sposobów, dzięki którym można skuteczność odchudzania podnieść. Są one proste i każdy może je zastosować. Przede […]

Otyłość czy nadmierna waga to jedna z głównych chorób dzisiejszego społeczeństwa. Wiele osób zmaga się z tym problemem od lat i nie może osiągnąć zadowalających wyników. Niestety nie ma złotego sposobu na tą przypadłość i każdy musi wypracować swoją drogę. Problem w tym iż przytyć można szybko, gorzej jest zrzucić zbędne kilogramy lub wrócić do […]

Zakaz kopiowania tekstu bez zgody autora.