Fitness to zdrowie!
    Fitness, czyli gimnastyka rekreacyjna. Jego początki wiążą się z rozwojem i rozpowszechnieniem aerobiku. Kolebką tego drugiego były Stany Zjednoczone. Za twórcę uważa się dziś niejakiego dr. Kennetha Coopera. W latach siedemdziesiątych lekarzem w narodowej agencji aeronautyki. Do jego zadań należało opracowanie programów kondycyjnych specjalnie dla amerykańskich astronautów. Ćwiczenia aerobowe, nazywane też tlenowymi mają na celu by układ krążenia i oddychania ćwiczącego pracował w ten sposób. Umożliwia to prawidłowe organizmu podczas wzmożonego wysiłku fizycznego. Specyficzną odmianą jest fitness. Są to ćwiczenia wykonywane w rytm muzyki. Obecnie niezwykle popularne wśród ludzi w różnym wieku. Za prekursorkę można uznać aktorkę Jane Fonde. Zaczęło się od nieszczęśliwego splotu zdarzeń. W 1979 podczas zdjęć do filmu,, Chiński syndrom’’ złamała nogę. Był to jej wielki osobisty dramat. Stawiał pod znakiem zapytania dalszą karierę. Za niecałe dwa miesiące miały się zacząć zdjęcia do kolejnego filmu. Niezwykle ważnego dla Fondy. Czasu na dojście do pełnej sprawności było dramatycznie mało. Szukając złotego środka, udała się do klubu gdzie prowadzono zajęcia gimnastyczne dla kobiet zakłady bukmacherskie. Ten sposób ćwiczeń był o tyle nowatorski, że towarzyszyła mu muzyka dyskotekowa. W dzisiejszych czasach panuje bardzo wiele chorób i jesteśmy narażeni na bardzo dużo wypadków samochodowych czy wypadków przy pracy. Zdrowie jest najważniejszą wartością i trzeba o nie dbać. Bardzo dużo osób nie odżywia się odpowiednio, przez co często chorują. Ich diety nie dostarczają Im odpowiedniej ilości substancji odżywczych, witamin i mikroelementów. Odpowiednio skonstruowana dieta do podstawa w życiu każdego człowieka. Wiele osób poprzez to, że nie mają odpowiedniej diety mają niedowagę lub nadwagę. Nadwaga czy otyłość to obecnie najbardziej powszechne schorzenie dla krajów wysoko rozwiniętych. W pokarmach sprzedawanych w Fast foodach czy różnego rodzaju knajpach jest bardzo dużo pustych kalorii. Bardzo popularne stało się odchudzanie, czyli sposoby na zrzucenie nadwagi. Jest bardzo wiele ziół, leków i diet ułożonych specjalnie pod odchudzanie. Jednak najważniejszym czynnikiem, który wpłynie na znacznie na zmniejszenie się otyłości jest zwiększenie aktywności ruchowej. Tylko ruch pozwala na spalenie zbędnych kalorii. To był strzał w dziesiątkę. Nie minął tydzień, a odczuła już pierwsze symptomy poprawy. Po dwóch miesiącach pełni formy stanęła przed kamerą, gotowa do kolejnych wyzwań. W Polsce pierwszy klub fitness powstał w 1983 roku. Fitness Klub "POD SKOCZNIĄ" w Warszawie, bo tak brzmiała jego nazwa, mimo niezbyt szerokiej oferty przyciągnął tłumy amatorów ćwiczeń w rytm siłownię jako alternatywne zajęcia dla mężczyzn. Z czasem powstały też gabinety masażu, saunie suche, parowe. Wachlarz usług ciągle się zwiększał. Właściciele robili wszystko by przyciągnąć i zaspokoić oczekiwania klientów. Obecnie, zwłaszcza w większych miastach jest to niezwykle popularna rekreacji. Nawet w sobotni ranek kluby są pełne. zakłady sportowe Menadżerowie firm, asystentki w dużych korporacjach, wszyscy oni lubią zakończyć męczący tydzień formą relaksu fizycznego.
« Starsze wpisy

Waga

Być może dla wielu z nas waga jako przedmiot, nie stanowi przyjaciela. Na wagę wchodzimy wówczas, gdy chcemy poznać swój ciężar, wtedy gdy się go obawiamy. Na pewno żadna szczupła osoba nie wchodzi na wagę co tydzień, bo widzi, że ona się po prostu nie zmienia. Takim osobom można tylko pozazdrościć, jednak znaczna część ludzi musi poznać wagę bliżej, bo to w końcu na niej można dojrzeć efekty swojego odchudzania się, jest ona więc także powodem wielu szczęśliwych chwil w życiu człowieka. Waga nie musi stanowić dla nas problemu wówczas, gdy odpowiednio o siebie dbamy, gdy po prostu nie mamy się czego obawiać. Taki efekt stabilizacji można osiągnąć po odchudzaniu, jeżeli tylko podczas niego przestrzegaliśmy wszystkich wyznaczonych przez siebie reguł. Waga składa się z tarczy, na której ukazuje się ciężar naszego ciała oraz z podstawki, na którą stajemy. Jest ona specjalnie wyważona, aby ukazać właściwy ciężar naszego ciała.

Musimy wziąć sobie wagę za przyjaciółkę i zacząć z nią współpracować, bo to na niej widoczne są efekty naszego odchudzania. Podczas stosowania diety, nasza waga początkowo drastycznie spada, ale w pewnym momencie zatrzymuje się na pewien czas. Jest to często moment zwątpienia wielu ludzi, a nie powinno tak być, czasem warto więc nie sugerować się wagą. Jest to tak zwany moment krytyczny, który występuje prawie podczas każdego odchudzania, nie da się go w żaden sposób uniknąć. Musimy o tym pamiętać, bo gdy nasza waga przez parę dni pokazuje taką samą wagę, mimo stosowanej aktualnie diety, to wcale nie oznacza że się zepsuła, tylko po prostu my przestaliśmy tymczasowo chudnąć. Organizm w ten sposób się zabezpiecza, tworzy zapasy. Nasza waga jest dla nas bardzo ważna, dlatego powinniśmy odpowiednio o nią dbać. Przemyjmy ją od czasu do czasu, a na pewno także naszym stopom wyjdzie to na dobre. Nasza waga powinna być bardzo ważnym elementem naszego odchudzania, jednak nie wchodźmy na nią codziennie, bo efekty na pewno nie będą szybko widoczne, a my możemy się tylko zniechęcić do odchudzania.

BMI

BMI to wyznacznik naszej wagi ciała, i to głównie on określa czy nasza waga jest na odpowiednim poziomie, czy może powinniśmy schudnąć lub też zgrubnąć. Na pewno to pierwsze będzie o wiele trudniejsze, a na pewno będzie wymagało od nas wielu wyrzeczeń. Aby zmierzyć swoje BMI wystarczy znaleźć odpowiednią do tego stronę w internecie. Na pewno nie sprawi nam to najmniejszego problemu, gdyż wystarczy wpisać swoją wagę, wzrost i płeć.

Dieta dla zdrowych zębów dobrze wpływa na uzębienie, dieta odchudzająca wrocław to podstawa radości z życia, catering dietetyczny bydgoszcz ma w ofercie to, co najlepsze, czyli zdrowe posiłki. Najważniejsza jednak jest dieta zbilansowana. To sposób na zdrowie, odzyskanie figury i radość. Nie ma lepszej metody niż sensowne tracenie kilogramów dzień po dniu.

Wyświetli się wynik, który zakwalifikuje nas do odpowiedniej grupy, która będzie wskazywała, czy mamy nadwagę, niedowagę czy też nasza waga jest w normie. Pamiętajmy jednak, że taki wynik może być zafałszowany, gdyż nie uwzględnia masy mięśniowej, która jak wiemy waży znacznie więcej od tłuszczu, a w takiej sytuacji odchudzanie na pewno nie jest nam potrzebne. Aby uzyskać dokładniejszy wynik należy udać się do diabetologa, która sam określi co będzie dla nas najodpowiedniejsze. Możemy ufać jego wynikowi, bo zna się przecież na swojej pracy. BMI jest jak widać bardzo łatwo obliczyć, nie możemy jednak ufać mu bezgranicznie, bo zbyt dużo rzeczy przyjmuje on na oko. Niektóre liczniki nawet nie wymagają od nas podania płci, a to przecież bardzo ważne, gdyż mężczyźni na pewno muszą ważyć więcej przy danym wzroście, bo tak stworzyła ich natura.

Więc jeżeli myślimy na poważnie o odchudzaniu, raczej udajmy się do diabetologa, który nam w tym naprawdę pomoże. Na pewno dzięki niemu uzyskamy także o wiele szybsze rezultaty, niż gdybyśmy odchudzali się sami. BMI jest na pewno bardzo potrzebne w naszym życiu, szczególnie gdy straciliśmy już kontrole nad naszym ciałem, BMI szybko pomoże nam się opamiętać, wskazując, że mamy znaczną nadwagę. Jeżeli taki wynik otrzymamy podczas pomiaru, na pewno powinniśmy rozpocząć szybko odchudzanie, przejść na dietę, gdyż nadwaga jest niedobra dla naszego organizmu. Pamiętajmy o tym i jak najczęściej kontrolujmy naszą wagę, wtedy na pewno uda nam się utrzymać zgrabną sylwetkę. Odchudzanie nie musi być męczące, jeżeli tylko odpowiednio do niego podejdziemy. Na efekty nie trzeba będzie długo czekać.

Spadek wagi

Podczas diety warto zwrócić uwagę jak szybko spada nasza waga. Powinno nas zaniepokoić, jeżeli dzieje się to zbyt szybko, bo może to być bardzo niebezpieczne dla naszego organizmu. Spadek wagi jest niekorzystny wtedy, gdy jest bardzo gwałtowny, a dodatkowo pojawia się niebezpieczeństwo wystąpienia efektu jojo, przez którego wszystkie nasze starania mogą pójść na marne. Duże znaczenie ma więc jakość naszej diety. Dieta powinna być powolna, niezbyt gwałtowna, wtedy nasz organizm powoli będzie przyzwyczajał się do swojej mniejszej wagi, będzie w stanie to zaakceptować. Diety bardzo powolne są więc dla niego korzystne, mimo że może dla nas nie za bardzo. Warto jednak odchudzać się przez dłuższy czas wiedząc, że nie jest to szkodliwe dla naszego zdrowia i nie ma nie niego złego wpływu. Spadek wagi jest niejako naszym celem, to jednak my decydujemy jak bardzo szybko chcemy go osiągnąć. Wiadomo także, że przy większym założeniu zrzucenia danej liczby kilogramów ten czas będzie się wydłużał, jest to jednak bardzo dobre. Nigdy nie podejmujmy zbyt radykalnych diet, bo same będziemy się przy nich męczyć, a może spowodują one uszczerbek na naszym zdrowiu. Zatrzymanie okresu to tylko jedna z takich niepożądanych skutków szybkiego i niezdrowego odchudzania.

Pamiętajmy więc o tym, a nie głodźmy się na siłę, bo na pewno nie wyjdzie nam to na dobre, a efekt jojo zadba o to, byśmy po pewnym czasie wróciły do swojej wagi. Nawet jeżeli działamy pod presją czasu, nie warto odchudzać się zbyt gwałtownie, bo może dać to zupełnie inne efekty od zamierzanych. Na pewno każda z nas zdaje sobie sprawę, jak taka dieta może być niebezpieczna dla naszego organizmu, więc warto się zastanowić czy wybieramy szybkie, czy też zdrowe odchudzanie. My zdecydowanie polecamy odchudzanie zdrowe, bo an pewno będziemy z niego bardziej zadowolone, a podczas samego przebiegu diety, będziemy czuć się o wiele lepiej niż podczas głodzenia, być może nawet nie zauważymy, jak szybko ubędzie nam tych zbędnych kilogramów.

Waga, a wygląd

Na pewno nie raz podczas odchudzania zauważyłyśmy, że nasza waga niekoniecznie wiąże się z wyglądem zewnętrznym naszego ciała. Jest to szczególnie niekorzystne wtedy, gdy odchudzamy się nie dla spadnięcia wagi, ale po prostu dla dobrego wyglądu, a tak jest w zdecydowanej większości przypadków. Dzieje się tak wtedy, gdy stosujemy wyłącznie dietę odchudzającą, gdyż ona nie jest w stanie tak szybko spalić tkanki tłuszczowej jak same ćwiczenia. Odpowiednie ćwiczenia fizycznie oddziałują na poszczególne parte mięśni i dzięki temu mamy wpływa na to, jakie partie mięśni chcemy kształtować, czyli z których partii naszego ciała, chcemy spalić tkankę tłuszczową. Dzięki takim ćwiczeniom jesteśmy w stanie uzyskać wymarzoną sylwetkę, jednak pamiętajmy, że aby efekty był jak najszybszy, musimy stosować wszystkie metody naraz. Ćwiczenia w połączeniu z dietą to gwarantowany sukces. Pamiętajmy jednak aby nie przesadzać, bo lepiej żeby nasza dieta rozciągnięta była w czasie, niż żeby była za bardzo inwazyjna, jest to bardzo nie zdrowe dla naszego organizmu i tak długo stosowana dieta, może powodować uszczerbki na naszym zdrowiu. Pamiętajmy więc, że odchudzanie to odważna decyzja i trzeba ją podejmować z rozsądkiem. Nasza waga nie jest tak ważna jak nasz wygląd, więc to raczej na nim skupmy się podczas odchudzania.

Ćwiczenia pozwolą nam to osiągnąć, dlatego jak najbardziej do nich zachęcamy. Dodatkowo wysiłek fizyczny może być korzystny dla naszego organizmu. Dieta naprawdę wiele może i oczywiście można ją stosować samą, jednak wtedy efekty będą o wiele wolniejsze, niż gdy połączymy dietę z ćwiczeniami, taka dieta naprawdę prowadzi do dość szybkiego sukcesu, wszystko oczywiście zależy od tego jak wiele kilogramów mamy do zrzucenia. Pamiętajmy jednak, że tylko wytrwałość w dążeniach pozwoli nam osiągnąć nasz cel, czyli zrzucić kilka zbędnych kilogramów i uzyskać wymarzoną sylwetkę. Na pewno każdy marzy o tym, aby stało się o rzeczywistością, musimy jednak zdać sobie sprawę z tego, że naprawdę jesteśmy w stanie to osiągnąć, trzeba tylko w naszą dietę włożyć troszeczkę wysiłku.

Jak się ważyć będąc na diecie


Wydaje się to takie proste: wchodzimy na wagę, a ona podaje nam ile ważymy. Dziecinada. Jeśli jednak nie ważymy się raz na cztery lata u lekarza, tylko dokonujemy pomiaru wagi aby kontrolować postępy w odchudzaniu, warto ważyć się dobrze, aby uniknąć stresów i rozczarowań.

Przede wszystkim należy zadbać o sprzęt do ważenia, czyli wagę. Warto kupić dobrą wagę z atestem. Jest to większy wydatek, ale i mamy pewność, że naprawdę schudliśmy, a nie tylko waga się przeskalowała. Po drugie, wiele wag z wyższej półki oferuje nam dodatkowe funkcje. Jeśli nas stać, można spróbować wagi mierzącej poziom zawartości tkanki tłuszczowej i wody (w procentach), wagi zapamiętującej wyniki pomiarów kilku domowników i tak dalej. Pamiętajmy jednak, że te wszystkie funkcje nie mogą odwrócić naszej uwagi od podstawowego celu, jakim jest oglądanie na ekranie naszej wagi coraz niższych liczb.

Aby pomiary były miarodajne, najlepiej ważyć się zawsze o tej samej porze. optymalne będzie tu ważenie rano, na czczo i bez ubrania. Wtedy wiemy, jaka jest nasza najniższa waga. Urządzenie powinno stać cały czas w jednym miejscu. Przesuwanie, zmiana pozycji może wpłynąć na wyniki pomiarów. Nie należy ważyć się raz przed śniadaniem, raz po, raz przed szklanką wody, raz po, raz w piżamie, raz w ubraniu. Należy przyjąć zasadę i się jej trzymać. Tylko to nam gwarantuje, że dowiemy się, czy był ubytek wagi, czy tylko nam się zdaje.

Dobrą wagę na portalu aukcyjnym można kupić już za kilkadziesiąt złotych. Warto, bo ważyć powinniśmy się codziennie, choć efektów oczekiwać raz na tydzień. Optimum to pół kilograma raz na tydzień, w ten sposób schudnąć można wolno, ale bardzo skutecznie, bez efektu jojo, czyli powrotu do poprzedniej, zbyt dużej wagi zaraz po zakończeniu kuracji. Niektóre poradniki podają, żeby ważyć się tylko raz w tygodniu, ale to nie daje pełnej kontroli, a codzienne ważenie to dodatkowa motywacja do trzymania diety odchudzającej i kolejnych wyrzeczeń.

« Starsze wpisy

Diabetologia jest to nauka, która zajmuje się badaniami nad odchudzaniem, która pomaga nam schudnąć i wytrwać w danej wadze. Na pewno w Polsce nie jest ona jeszcze tak bardzo rozpowszechniona, pewnie z tego powodu, że nadwaga nie jest naszym narodowym problemem. W Polsce do diabetologa wybierają się zazwyczaj osoby bardzo otyłe, które nie mogą w […]

Na pewno zauważyłyśmy, że wszystkie artykuły spożywcze są z tyłu oznaczone liczbą kalorii, które zawierają. Powinniśmy zacząć zwracać na to uwagę, jeżeli chcemy odchudzać się efektywnie, gdyż jest to po prostu klucz do sukcesu. Kalorie to nasz największy wróg i na pewno nie jesteśmy w stanie poradzić sobie same z nim. Jednak możemy przestać jeść, […]

Zakaz kopiowania tekstu bez zgody autora.