Fitness to zdrowie!
    Fitness, czyli gimnastyka rekreacyjna. Jego początki wiążą się z rozwojem i rozpowszechnieniem aerobiku. Kolebką tego drugiego były Stany Zjednoczone. Za twórcę uważa się dziś niejakiego dr. Kennetha Coopera. W latach siedemdziesiątych lekarzem w narodowej agencji aeronautyki. Do jego zadań należało opracowanie programów kondycyjnych specjalnie dla amerykańskich astronautów. Ćwiczenia aerobowe, nazywane też tlenowymi mają na celu by układ krążenia i oddychania ćwiczącego pracował w ten sposób. Umożliwia to prawidłowe organizmu podczas wzmożonego wysiłku fizycznego. Specyficzną odmianą jest fitness. Są to ćwiczenia wykonywane w rytm muzyki. Obecnie niezwykle popularne wśród ludzi w różnym wieku. Za prekursorkę można uznać aktorkę Jane Fonde. Zaczęło się od nieszczęśliwego splotu zdarzeń. W 1979 podczas zdjęć do filmu,, Chiński syndrom’’ złamała nogę. Był to jej wielki osobisty dramat. Stawiał pod znakiem zapytania dalszą karierę. Za niecałe dwa miesiące miały się zacząć zdjęcia do kolejnego filmu. Niezwykle ważnego dla Fondy. Czasu na dojście do pełnej sprawności było dramatycznie mało. Szukając złotego środka, udała się do klubu gdzie prowadzono zajęcia gimnastyczne dla kobiet zakłady bukmacherskie. Ten sposób ćwiczeń był o tyle nowatorski, że towarzyszyła mu muzyka dyskotekowa. W dzisiejszych czasach panuje bardzo wiele chorób i jesteśmy narażeni na bardzo dużo wypadków samochodowych czy wypadków przy pracy. Zdrowie jest najważniejszą wartością i trzeba o nie dbać. Bardzo dużo osób nie odżywia się odpowiednio, przez co często chorują. Ich diety nie dostarczają Im odpowiedniej ilości substancji odżywczych, witamin i mikroelementów. Odpowiednio skonstruowana dieta do podstawa w życiu każdego człowieka. Wiele osób poprzez to, że nie mają odpowiedniej diety mają niedowagę lub nadwagę. Nadwaga czy otyłość to obecnie najbardziej powszechne schorzenie dla krajów wysoko rozwiniętych. W pokarmach sprzedawanych w Fast foodach czy różnego rodzaju knajpach jest bardzo dużo pustych kalorii. Bardzo popularne stało się odchudzanie, czyli sposoby na zrzucenie nadwagi. Jest bardzo wiele ziół, leków i diet ułożonych specjalnie pod odchudzanie. Jednak najważniejszym czynnikiem, który wpłynie na znacznie na zmniejszenie się otyłości jest zwiększenie aktywności ruchowej. Tylko ruch pozwala na spalenie zbędnych kalorii. To był strzał w dziesiątkę. Nie minął tydzień, a odczuła już pierwsze symptomy poprawy. Po dwóch miesiącach pełni formy stanęła przed kamerą, gotowa do kolejnych wyzwań. W Polsce pierwszy klub fitness powstał w 1983 roku. Fitness Klub "POD SKOCZNIĄ" w Warszawie, bo tak brzmiała jego nazwa, mimo niezbyt szerokiej oferty przyciągnął tłumy amatorów ćwiczeń w rytm siłownię jako alternatywne zajęcia dla mężczyzn. Z czasem powstały też gabinety masażu, saunie suche, parowe. Wachlarz usług ciągle się zwiększał. Właściciele robili wszystko by przyciągnąć i zaspokoić oczekiwania klientów. Obecnie, zwłaszcza w większych miastach jest to niezwykle popularna rekreacji. Nawet w sobotni ranek kluby są pełne. zakłady sportowe Menadżerowie firm, asystentki w dużych korporacjach, wszyscy oni lubią zakończyć męczący tydzień formą relaksu fizycznego.

Odchudzanie

Na pewno każda z nas chce czuć się i wyglądać w swoim ciele dobrze. Jednak jest to nie możliwe bez odpowiedniego wyglądu, bez zgrabnej sylwetki, która sama do nas nie przyjdzie. Musimy się postarać aby ją osiągnąć, a czasami może to okazać się naprawdę trudne. Jednak jeżeli odpowiednio podejdziemy do odchudzania, na pewno uda nam się osiągnąć wymarzony cel.

Lekarze rzadko proponują pigułki na odchudzanie. Wolą polecić zrównoważoną dietę. Paniom oczekującym dziecka zalecana jest dieta w ciąży. Catering dietetyczny – Poznań pomoże każdemu. Osobom otyłym pomoże dietetyk Katowice oraz skuteczne diety odchudzające. To najlepszy pomysł na gubienie kilogramów.

Podstawowym warunkiem odchudzania jest oczywiście odpowiednia dieta, bez niej ani rusz. Nie jesteśmy w stanie się odchudzać bez diety, gdyż to właśnie ona jest warunkiem dobrego i zdrowego odchudzania. Na pewno należy do nich także ruch, jednak często nie mamy dna niego czasu, a na nasza dietę jesteśmy w stanie wpłynąć nie tracąc przy tym cennego czasu. Zanim jednak rozpoczniemy nasze odchudzanie, musimy zdać sobie sprawę z tego, co chcemy osiągnąć. Na pewno łatwiej będzie nam się odchudzać, jeżeli ułożymy sobie plan, według którego będziemy postępować podczas całego czasu trwania diety. Trzymanie się tego planu może okazać się nie raz nie łatwe, jednak aby nasze odchudzanie było skuteczne musimy się go trzymać.

Na pewno chcemy osiągnąć wymarzoną figurę w jak najszybszym czasie, jesteśmy raczej nastawieni na szybkie efekty, a gdy nie chudniemy przez kilka pierwszych dni, przechodzi nam chęć do odchudzania. Jest to nieprawidłowe podejście, i w ten sposób na pewno sobie nie pomożemy. Pamiętajmy przede wszystkim aby trzymać się planu, bo to on jest teraz dla nas najważniejszy. Na pewno w odchudzaniu mogą nam pomóc także różne preparaty, pamiętajmy jednak, aby zdać się przede wszystkim na siebie, a nie liczyć na cuda. Każdy jest w stanie schudnąć, musi jednak odpowiednio do tego podejść i wytrwać w tym postanowieniu. Silna wola zazwyczaj jednak z czasem pęka, i sięgamy po słodycze, których podczas odchudzania raczej powinniśmy sobie odmówić. Może to nie być łatwe, ale pamiętajmy, że droga do celu nigdy nie jest łatwa. Jeżeli tylko będziemy chcieli schudnąć, to z pewnością nam się to uda, chociaż z początku może wydawać się ciężkie do zrealizowania.

Waga, a wygląd

Na pewno nie raz podczas odchudzania zauważyłyśmy, że nasza waga niekoniecznie wiąże się z wyglądem zewnętrznym naszego ciała. Jest to szczególnie niekorzystne wtedy, gdy odchudzamy się nie dla spadnięcia wagi, ale po prostu dla dobrego wyglądu, a tak jest w zdecydowanej większości przypadków. Dzieje się tak wtedy, gdy stosujemy wyłącznie dietę odchudzającą, gdyż ona nie jest w stanie tak szybko spalić tkanki tłuszczowej jak same ćwiczenia. Odpowiednie ćwiczenia fizycznie oddziałują na poszczególne parte mięśni i dzięki temu mamy wpływa na to, jakie partie mięśni chcemy kształtować, czyli z których partii naszego ciała, chcemy spalić tkankę tłuszczową. Dzięki takim ćwiczeniom jesteśmy w stanie uzyskać wymarzoną sylwetkę, jednak pamiętajmy, że aby efekty był jak najszybszy, musimy stosować wszystkie metody naraz. Ćwiczenia w połączeniu z dietą to gwarantowany sukces. Pamiętajmy jednak aby nie przesadzać, bo lepiej żeby nasza dieta rozciągnięta była w czasie, niż żeby była za bardzo inwazyjna, jest to bardzo nie zdrowe dla naszego organizmu i tak długo stosowana dieta, może powodować uszczerbki na naszym zdrowiu. Pamiętajmy więc, że odchudzanie to odważna decyzja i trzeba ją podejmować z rozsądkiem. Nasza waga nie jest tak ważna jak nasz wygląd, więc to raczej na nim skupmy się podczas odchudzania.

Ćwiczenia pozwolą nam to osiągnąć, dlatego jak najbardziej do nich zachęcamy. Dodatkowo wysiłek fizyczny może być korzystny dla naszego organizmu. Dieta naprawdę wiele może i oczywiście można ją stosować samą, jednak wtedy efekty będą o wiele wolniejsze, niż gdy połączymy dietę z ćwiczeniami, taka dieta naprawdę prowadzi do dość szybkiego sukcesu, wszystko oczywiście zależy od tego jak wiele kilogramów mamy do zrzucenia. Pamiętajmy jednak, że tylko wytrwałość w dążeniach pozwoli nam osiągnąć nasz cel, czyli zrzucić kilka zbędnych kilogramów i uzyskać wymarzoną sylwetkę. Na pewno każdy marzy o tym, aby stało się o rzeczywistością, musimy jednak zdać sobie sprawę z tego, że naprawdę jesteśmy w stanie to osiągnąć, trzeba tylko w naszą dietę włożyć troszeczkę wysiłku.

Jeśli wiesz już wszystko o dietach, a przynajmniej tak ci się zdaje, to na pewno wszystkiego nie stosujesz. Poniżej lista prostych rad, które można wprowadzić w życie bez problemu, a które są bardzo skuteczną pomocą w walce ze zbędnymi kilogramami. Przede wszystkim jak na pewno wszyscy wiedzą, diecie powinien towarzyszyć wysiłek fizyczny. Nie ma możliwości, […]

Istnieje bardzo wiele rodzajów diet, dlatego na pewno każdy znajdzie coś dla siebie. Jeżeli zaczynamy się odchudzać, to pamiętajmy o diecie, bo to dzięki niej możemy łatwo i szybko schudnąć. Nasze posiłki powinny zawierać odpowiednią ilość kalorii, w ten sposób ograniczymy sobie przypływ niepotrzebnego tłuszczu odkładającego się w naszych udach czy pośladkach. Istnieje bardzo wiele […]

Zakaz kopiowania tekstu bez zgody autora.