Zdrowe przekąski


Pomysły na zdrowe przekąski

Podjadanie sobie nie jest złe - może rzeczywiście pomóc w liczeniu kalorii, tak długo, jak będziecie dokonywać prawidłowych wyborów. Wybierz smaczne połączenie białka, tłuszczu i węglowodanów na najzdrowsze przekąski.

Wierzcie lub nie, przekąski mogą rzeczywiście ułatwić wysiłki liczenia kalorii. Po prostu zdrowa i smaczna przekąska może umilić nam trud włożony w dietę, co sprawi, że łatwiej nam będzie wytrzymać czas utraty wagi.

Czasami przekąska może być dla nas ratunkiem. Podczas zabieganego dnia, kiedy nie mamy czasu na obiad, przekąska będzie idealnym zamiennikiem (oczywiście jednorazowym). Im dłużej nie jemy tym bardziej rośnie w nas uczucie głodu, to sprawia, że moglibyśmy zjeść za dużo przy najbliższym posiłku.

Liczenie kalorii i przekąski

Istnieje kilka zasad, których należy przestrzegać:
Ilość kalorii w przekąskach. Trzeba zapamiętać lub zanotować liczbę kalorii każdej przekąski w ogólnej liczbie zjedzonych przez nas kalorii. Wydaje się to błahe, ale łatwo zapomnieć o kilku preclach lub orzechach tu i tam.

Bycie wybrednym. Nie zadowalaj się byle czym, przekąskę również należy przemyśleć. Pamiętajmy, że chcemy jeść zdrowo.

Planowanie. "Poznaj siebie" to motto do naśladowania. Spodziewając się, że będziesz głodny o konkretnej godzinie, jest bardzo ważne w diecie. Warto przygotować się i zjeść coś przed czasem, to sprawi, że będziesz bardziej skuteczne znosić strajki głodowe Twojego organizmu. Jeśli stajesz się głodny popołudniu bądź przygotowany na przekąskowy atak!

Najlepsze przekąski na diecie

Dietetycy sugerują przekąski, które oferują "kawałek tłuszczu, węglowodanów i białek." To połączenie może pomóc odpędzić głód natychmiast. Najlepsze przykłady przekąsek to:
Jogurt i owoce. Bardzo mała garść orzechów - łatwo jest dać się ponieść z orzechami, które są zdrowe, ale niestety posiadają sporo kalorii

Twaróg o niskiej zawartości tłuszczu i ulubione owoce. Krojone pomidory, ogórki, ser, sos sałatkowy o niskiej zawartości tłuszczu np. dressing z jogurtu naturalnego, czosnku, ulubionych ziół i przypraw

Najlepsze przekąski z automatu

To jest niemal nieuniknione, że pewnego dnia znajdziesz się bez opcji, albo zemdlejesz z głodu albo umieścisz kilka złotych w automacie. Nie bój się - nadal można dokonać wyboru, który nie zrujnuje liczenia kalorii.

Najlepiej wybrać butelkę wody lub świeżo wyciskany sok, ale często można również dostać granole lub wyroby pełnoziarniste.

Czekolada zawsze jest kusząca, ale unikaj jej. Przekąski o wysokiej zawartości cukru mogą rozstroić poziom cukru w organiźmie, co więcej takie przekąski powodują skoki cukru i na krótko zaspokajają głód. Niech nie zwiodą Cię orzechy zawarte w batonikach, są zdrowe, ale nie zrekompensują niepotrzebnej ilości cukru dostarczonej organizmowi.

Choć nie oferuje żadnych własności odżywczych to guma do żucia bez cukru może na jakiś czas zaspokoić głód. Ostatnie badania wykazały, że 115 osób dorosłych, którzy żuli gumę bez cukru około raz na godzinę przez trzy godziny między śniadaniem i popołudniową przekąską jedli mniej i mieli mniejszą chęć na jedzenie, niż osoby nie żujące gumy.